Sökning: "Marie Wiberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Marie Wiberg.

  1. 1. Effekten av steg tre i kognitiv förberedelse vid audio feedback som behandlingsintervention för social ångest

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sofia Samuelsson; Marie Wiberg; [2012]
    Nyckelord :Social anxiety; audio feedback; cognitive preparation; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of our study was to examine the effect of cognitive preparation during audio-feedback in a single-session treatment for social anxiety in a non-clinical sample. Participants in the study were recruited among high school students with high self-rated social anxiety. LÄS MER

  2. 2. Övergångar : En studie i hur lärare arbetar med övergångar.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Marie-Louise Westerlund; Sofia Wiberg; [2011]
    Nyckelord :grundskola; intervju; kommunikation; ledarskap; observation; övergångar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur ett urval lärare i årskurs tre arbetar med övergångar mellan olika aktiviteter under en lektion i ämnena matematik och svenska. För att undersöka detta har vi genomfört en empirisk studie med hjälp av två kvalitativa metoder, observation och intervju. LÄS MER

  3. 3. Internationalisering av redovisningsregler för svenska börsnoterade företag : effekterna på redovisningen av varumärken efter införandet av IAS 38

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Johanna Wiberg; Anne-Marie Nordström; [2007]
    Nyckelord :Intangible assets; Brand; IAS; Internationalization; Valuation methods; Immateriella tillgångar; varumärken; IAS; Internationalisering; värderingsmetoder;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att analysera vilka effekter införandet av internationellt gällande redovisningsregler har på den svenska redovisningen. Detta ska belysas genom studerandet av hur IAS 38 har påverkat redovisningen av varumärken. LÄS MER