Sökning: "Marie-Laure Ryan"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Marie-Laure Ryan.

  1. 1. Evolution of Storytelling in Transmedia Storyworlds : Free Will and the Force in Different Star Wars Adaptations

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lorenzo Colantoni; [2022]
    Nyckelord :Transfictionality; Transmedia Storyworlds; Free Will; Treansmedia Storytelling;

    Sammanfattning : The universe of Star Wars is an ever-expanding transmedia storyworld that comprehends entries in many different media. As it is inevitable for a very expansive universe, different authors contribute to the storyworld across different media. Moreover, each medium imposes changes in the storytelling based on its characteristics. LÄS MER

  2. 2. Ich weiss nicht was soll es bedeuten : Uncanny Space in the Poetry of Sylvia Plath

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Eva Stenskär; [2020]
    Nyckelord :Sylvia Plath; Ariel; Uncanny; Unheimlich; Space; Mythology; Lazarus; Sigmund Freud; Nicholas Royle; Marie-Laure Ryan; Yi-Fu Tuan; Julia Kristeva;

    Sammanfattning : Sylvia Plath’s poetry continues to receive considerable attention from a variety of groups and has been the target for such diverse critical approaches as Feminism, Ecocriticism, and Marxism, to name but a few. My paper focuses on a less investigated area of her poems: Space, and more specifically uncanny space in her later poetry. LÄS MER

  3. 3. Estética, política y experiencia de espacios consustanciales : Del espacio trialéctico y la distribución de lo sensible en Modo linterna, de Sergio Chejfec

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Gianfranco Selgas De Silvi; [2017]
    Nyckelord :Sergio Chejfec; Modo linterna; distribution of the sensible; geopoetics; politics of literature; space; trialectics of space; trialectics of being; Sergio Chejfec; Modo linterna; distribución de lo sensible; espacio; geopoética; política de la literatura; trialéctica del espacio; trialéctica del ser;

    Sammanfattning : En los cuentos de Modo linterna, de Sergio Chejfec (Buenos Aires, 1956), el espacio se presenta como un elemento que no solo opera a nivel accesorio, sino que se expande a lo consustancial, influyendo activamente en la construcción e interpretación del mundo narrado. Esta investigación propone abordar la representación del espacio en los cuentos desde una perspectiva interdisciplinaria: comenzaremos interpretando las configuraciones variadas del espacio trialéctico (Henri Lefebvre) para luego explorar, con la trialéctica del ser (Edward Soja), cómo la espacialidad en estos relatos propone una comprensión del individuo como un ser espacial, histórico y social. LÄS MER

  4. 4. La narration en poésie : pièges et enjeux d'une terminologie difficile

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Grégoire Croset; [2015]
    Nyckelord :narrator; narration; narratology; poetry; visual poetry; lyric poetry; narrative poetry; segmentivity; narrativity; degrees of narrativity; narrative process;

    Sammanfattning : In this analytical research paper, the notions of narrator and narration in poetry are discussed in order to identify why the terminology in this particular genre is considered as problematic by most theorists. In its theoretical section, this paper focuses on Philippe Lejeune’s autobiographical and biographical pacts, and shows the limits of the two reading contracts in the poetical genre. LÄS MER

  5. 5. Berättande i spel : En analys av relationen mellan karaktärer,interagerbarhet och presentation i spelen Half-Life 2,Fallout 3 och Fahrenheit

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mats Söderholm; [2009]
    Nyckelord :Datorspel; berättande; berättelser; spelupplevelse; Half-Life 2; Fallout 3;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur förhållandet mellan karaktären, interagerbarheten ochpresentationen påverkar möjligheterna för hur spelaren uppfattar berättelsen i spelenHalf-Life 2(Valve Corperation, 2004), Fallout 3 (Bethesda Game Studio, 2008) ochFahrenheit (Quantic Dream, 2005). Metoden för analyserna är baserat på Aarseths (2007)teorier och går ut på att jag själv spelat spelen och sedan analyserat dessa utifrån minaegna spelupplevelser. LÄS MER