Sökning: "Marie-Louise Bergström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Marie-Louise Bergström.

  1. 1. Pandemins påverkan på ungas identitet : En kvalitativ sociologisk studie om nya riskers betydelse för identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Medeya Agamalova; Marie-Louise Bergström; [2022]
    Nyckelord :Risk; youth; identity-building; Covid-19 pandemic; Risk; unga; identitetsskapande; coronapandemin;

    Sammanfattning : In the field of sociology there is an established idea that risk has importance for identity-building, and existing research shows that risk is a part of transitioning into adulthood. The Covid-19 pandemic has, on the one hand, introduced new risks for young people to consider, and on the other restrictions aiming to prevent the spread of infection. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors förhållningssätt till patienter med psykisk ohälsa inom somatisk vård. Litteraturstudie.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Marie-Louise Posse; Malin Bergström Johnsson; [2016]
    Nyckelord :Sjuksköterskors; förhållningssätt; patienter; psykisk ohälsa; somatisk vård.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Den psykiska ohälsan har ökat globalt. Samtidigt har den varit lågt prioriterad inom sjukvården och behöver förbättras. Syftet med studien var att belysa sjuksköterskors förhållningssätt gentemot patienter med psykisk ohälsa inom somatisk vård. LÄS MER

  3. 3. Customer Relationship within the Furniture Design Market : A qualitative study of how companies within the furniture design market relate to the challenges connected to customer loyalty

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marie-Louise Wahlström; Jenny Bergström; [2010]
    Nyckelord :furniture design market; customer relationship; customer loyalty; green marketing; collaboration; communication; marketing;

    Sammanfattning : Background: The customer relationship is becoming more important for companies within the Swedish furniture design industry due to competition for market shares. The market is getting more crammed while the interest for furniture design amongst people is increasing, therefore furniture design companies need to find effective ways to attract loyal customers. LÄS MER