Sökning: "Marina fordon"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Marina fordon.

  1. 1. Mätrigg för givarplacering på provfordon

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion

    Författare :Marcus Johan Haeggman; [2023]
    Nyckelord :measurement rig; design; truck; testing; product development; mätrigg; design; lastbil; provning; produktutveckling;

    Sammanfattning : Scania är en av världens största lastbils- och busstillverkare och leverantör av motorer för industri och marina applikationer. Detta examensarbete har undersökt olika tekniska lösningar för att öka precisionen och tillförlitligheten i placeringen av givare på Scanias provfordon. LÄS MER

  2. 2. Next Generation Helm : Improving the user experience inside a boat helm

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emil Thyni; [2022]
    Nyckelord :Marine vessel; Boats; Controls; Industrial design engineering; boat helm; User experience.; Marina fordon; Båtar; Styrdon; Kontroller; Teknisk design; Förarmiljö; Användarupplevelse;

    Sammanfattning : The design and functionality of the controls inside a boat helm are a big part of the user experience for operators. This master thesis focuses on the boat helm and the equipment from Volvo Penta placed in it. LÄS MER

  3. 3. Risk Contours for RemoteOperations Centres forMaritime AutonomousSurface Ships

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andreas Baldhagen; Jonas Lindström; [2022]
    Nyckelord :Monitoring of autonomous vehicles; Autonomous vessels; Remote operations centers; Maritime autonomous surface ships; Land­based monitoring; Risk contours.; Risk­konturer; Fjärroperationscentraler; Marina autonoma ytfartyg; Övervakning av autonoma fordon; Autonoma fartyg; Landbaserad övervakning.;

    Sammanfattning : To monitor and control maritime autonomous surface ships in a land­based remote operations centre leads to several advantages compared to today when a whole crew is needed on board. For example, less humans would be required to control the same amount of ships, less personnel would be required to live or stay on the ship for a longtime and risk being injured or die in accidents or storms. LÄS MER

  4. 4. Benchmark on ground operations for reusable space launch vehicles, and support to the design of CALLISTO operations via 3D representation

    Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanik

    Författare :Benoît Logiou; [2022]
    Nyckelord :Reusable launch vehicle; Vertical Takeoff Vertical Landing; CALLISTO; Ground Operations; 3D simulation; Unity; Återanvändbar raketer; Vertikal Start Vertikal Landning; CALLISTO; Markoperationer; 3D-simulering; Unity;

    Sammanfattning : This master thesis aims in first instance to provide insights about the groundoperations that are carried out by different space players in order to exploit theirreusable space launch vehicles. The CNES is currently developing the CALLISTO flightdemonstrator with the objective of demonstrating the recovery and reuse capabilityof a vertical take-off and landing vehicle, for the benefit of future operational systemdevelopments. LÄS MER

  5. 5. Investigation of the potential of e-axles for trucks

    Master-uppsats, KTH/Fordonsdynamik

    Författare :Marina Fernandez Carnota; [2020]
    Nyckelord :truck; e-axles; concepts; lastbil; e-axlar; koncept;

    Sammanfattning : As a step to reduce emissions of trucks, Scania investigates different solutions related to electrification to contribute with more environmental friendly vehicles. The aim of this project is to investigate the potential of electrified axles, e-axles, to use in Scania trucks. LÄS MER