Sökning: "Mario De"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden Mario De.
1. Paradojas temporales en Maldito amor y otros cuentos de Rosario Ferré : Una aproximación desde la narratología
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : La presente tesina aborda la temporalidad de Maldito amor y otros cuentos (1986) de Rosario Ferré desde la perspectiva de la narratología. Se estudian no solamente las paradojas o deslindes temporales y las anacronías, sino también las coincidenciasy no coincidencias espaciotemporales (llamadas también cronotopos). LÄS MER
2. Inter(nationellt) perspektiv? : En kritisk diskursanalys av en lärobok i svenska för årskurs 7–9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : I denna studie analyserades en lärobok i svenska för årskurs 7–9 med syfte att undersöka hur ett internationellt perspektiv tillämpas för att representera kulturell mångfald. Läroboken som analyserades är Portal och publicerades 2012 av förlaget Gleerups Utbildning AB. LÄS MER
3. Una Falsa Feminista : Sobre la protagonista en la novela Travesuras de la niña mala de Mario Vargas Llosa desde una perspectiva crítica falocéntrica
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : La investigación presente analiza la caracterización de la protagonista de la novela Travesuras de la niña mala de Mario Vargas Llosa (2006) a través de una crítica falocéntrica para determinar si es una obra feminista o no. Particularmente, el objetivo del trabajo es analizar la descripción del personaje principal en relación con el feminismo y la feminidad, teniendo en cuenta desde cuál punto de vista la presentación está realizado. LÄS MER
4. Stabilizing Side Effects of Experience Replay With Different Network Sizes for Deep Q-Network
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This report investigates the effects of two different types of batch selection used for traininga Deep Reinforcement Learning agent in games. More specifically, the impact of thedifferent methods were tested for different sizes of Deep Neural Networks while using theDeep Q-Network (DQN) algorithm. LÄS MER
5. GAME FEEL INOM 2D-PLATFORMERS : En studie av game feel tekniker som används inom 2D-platformers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I detta arbete studerades hur olika tekniker för att förstärka game feel av realtidskontroll inom spel, delvis generellt men också specifikt kopplat till 2D-platformers, användes inom spel av den genren. Bakgrundskapitlet beskriver vad game feel är och hur det upplevs. LÄS MER