Sökning: "Marja Alexander"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Marja Alexander.

  1. 1. Moving from customer feedback to organizational learning : A case study of a Swedish DSO

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexander Skogsberg; Marja Wedberg; [2019]
    Nyckelord :customer feedback; customer-orientation; knowledge transfer; regulated monopoly; kundfeedback; kundorientering; kunskapsöverföring; reglerat monopol;

    Sammanfattning : Customer-orientation is a strategy that has been adopted by many organizations. This strategy refers to the ability to assess the customer's perception of the service quality, for instance through customer feedback. Customer feedback can be acquired through surveys or given to the frontline employees. LÄS MER

  2. 2. VARFÖR HYR FÖRETAG IN EXTERN PERSONAL?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexander Tatidis; Anna Maria Kristina Fransson; Nils-Petter Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Extern personal; bemanning; bemanningsföretag; rekrytering; kompetens; hyra personal; företagsorganisation; bemanning växjö; outsourcing; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : Examensarbete, G3 i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitet, ekonomistyrning, Enterprising and business development, 2EB003, VT 2010 Författare: Anna Fransson, Alexander Tatidis och Nils-Petter Nilsson. Handledare: Marja Soila Wadman Titel: Varför hyr företag in extern personal? Bakgrund: Faktorer till varför företag hyr in extern personal från bemanningsföretag har diskuterats livligt under lågkonjunkturen som varit. LÄS MER