Sökning: "Mark Brand"
Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden Mark Brand.
1. Vedlevande skalbaggar 10–20 år efter brand i tallskog : en jämförelse mellan hällmark och produktiv mark
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Wildlife, Fish and Environmental StudiesSammanfattning : The Swedish boreal forests have changed drastically in the last century. Intensive forestry with clear-cuttings and fire-prevention, cause a lack in dead wood diversity and volume. The current research on forests mainly focuses on productive forests and there is a knowledge gap regarding the importance of low-productive forest for biodiversity. LÄS MER
2. Framtidens Gruvlavar: En Undersökning av Trä som Byggmaterial
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Dagens gruvdrift omfattar huvudsakligen två metoder för malmbrytning: dagbrott och underjordsbrytning. Vid dagbrott öppnas gruvan ovan jord, medan underjordsbrytning involverar utvinning under mark och transport till marknivån med hjälp av ett gruvspel. Den struktur som bär upp detta gruvspel över schaktet kallas gruvlave. LÄS MER
3. Where there is road, there is fire (influence): An exploratory study on the influence of roads in the spatial patterns of Swedish wildfires of 2018
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskapSammanfattning : This study focuses on the Swedish wildfire season of 2018, when the country incurred ten times more than the average burnt area that occurred in previous years. The study aims to address a broad research question: Do roads influence the size of the burned area? This study fills the gap in research on the effects of roads in the spatial patterns of wildfires. LÄS MER
4. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER
5. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER