Sökning: "Markandsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Markandsföring.

  1. 1. När avgränsningen ställs på sin spets - Gränsen mellan kommersiell och icke kommersiell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Sofia Blixt; [2018]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; Markandsrätt; Markandsföringslagen; Kommersiell markandsföring; Icke kommersiell marknadsföring; Redaktionell; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I studien kommer avgränsningen mellan MFL och tryck- och yttrandefriheten diskuteras och vilka faktorer som är viktiga vid gränsdragningen. Det kommer göras en undersökning av gränsdragningen både i traditionella och sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Jag är Handelsbanken : En fallstudie om Handelsbankens interna marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sebastian Grankvist; Hjalmarsson Victor; [2015]
    Nyckelord :Internal marketing; internal branding; organizational culture; frontline staff; Customer satisfaction; internal communication; Handelsbanken; Intern marknadsföring; intern kommunikation; internal branding; organisationskultur; frontpersonal; kundnöjdhet; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det diskuteras ideligen kring de fyra storbankerna i media angående trender och framtidsutsikter. I Sverige är utbudet av banker stort, trots det skiljer de sig inte mycket åt gentemot kunder. Företag arbetar ständigt med att positionera varumärket gentemot kunder, dock skall inte den interna marknadsföringen bortses. LÄS MER

  3. 3. Grön Marknadsföring : En fallstudie ur dagligvaruhandelns perspektiv

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Provén; Kamilla Björklund; [2015]
    Nyckelord :marketing; green marketing; FMCG; ecological food; marknadsföring; grön marknadsföring; dagligvaruhandeln; ekologiska livsmedel;

    Sammanfattning : Bakgrund: En marknad för ekologiska livsmedel har vuxit fram bland annat genom att konsumenter vill vara med och bidra till att skydda miljön. Flertalet livsmedelsbutiker har idag ekologiska livsmedel på sina butikshyllor, men långt ifrån alla kunder väljer att köpa dessa. LÄS MER

  4. 4. Technology Strategies for Personalized Marketing in the Computer Game Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Sam Henriksson; [2015]
    Nyckelord :Personalized marketing; Privacy concern; Software; Computer games; Sales paradigm; Cryptography; Data security; Personlig marknadsföring; Privatliv; Integritet; Mjukvara; Dataspel; Säljparadigm; Kryptografi; Datasäkerhet;

    Sammanfattning : The computer game industry has during the past years performed a paradigm shift from physical to digital online retailing based on game portals. Due to the many possibilities Big Data in combination with personalized marketing provides, especially in the form on in-game shops in the software, it is interesting for the computer game companies to investigate how this marketing approach can be performed most beneficially. LÄS MER

  5. 5. If it doesn’t spread it’s dead  : En kvalitativ studie över hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden och med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna Hoffman; Sandra Ahlinder; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; Entreprenör; Traditionell marknadsföring; Icke-traditionell marknadsföring; Word-of Mouth WOM ; Relationship Marketing RM ; Storytelling; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract Title: If it doesn’t spread it’s dead - a qualitative study on how young entrepreneurs are positioning themselves in the marketplace and with the help of social media spreading their brand. (If it doesn’t spread it’s dead ­- en kvalitativ studie om hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden, med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke). LÄS MER