Sökning: "Market Growth"

Visar resultat 1 - 5 av 2333 uppsatser innehållade orden Market Growth.

  1. 1. Utilization of digital technologies in internationalization processes. A case study of high-tech SMEs in Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Funck; Marcus Schöneman; [2024-02-13]
    Nyckelord :Digitalization; Internationalization; SME;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of digitalization in the internationalization process of Swedish Small and Medium-sized Enterprises (SMEs). In today's global economy, digitalization has become increasingly important for firms to remain competitive. LÄS MER

  2. 2. Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Henrik Ramström; Krenar Gerxhaliu; [2024]
    Nyckelord :Battery energy storage system; Technology strategy; Resource based view; Technology acquisition; Technology life cycle; Virtual power plant; Value proposition; Ancillary services; Energy market; Innovation; Product development; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title Powering Tomorrow - Implementation of Battery Energy Storage System in today's Power Grid Authors Henrik Ramström and Krenar Gerxhaliu Supervisor Ingela Elofsson, Dept. of Production Management, Faculty of Engineering, Lund University Maricruz Bravo, Flower Infrastructure Technologies AB Background We are currently undergoing a transition in the industrial development, taking place globally. LÄS MER

  3. 3. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Bernt Gustin; Malin Thunholm; [2024]
    Nyckelord :Free-to-Fee; Service Infusion; servitization; Product-Service Systems; Service-Dominant Logic; Tjänster; tjänstelogik; Free-to-Fee; tjänstefiering; service infusion; product-service systems;

    Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER

  4. 4. ”En all inclusive-tjänst” - En kvalitativ studie om medlemmars erfarenheter av coworking, känslan av gemenskap och arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Alice Gunnarsson; Ebba Engström; [2023-09-07]
    Nyckelord :Coworking; flexibility; sense of community; two factor theory; work satisfaction;

    Sammanfattning : Coworking is a growing phenomenon in the labor market due to the digitalisation, flexibilisation and also the recent pandemic. Coworking is not only a new way of working, it also contributes to a wider sense of community and work satisfaction. LÄS MER

  5. 5. Examining the Effects of Economic Crises on Firm Leverage: Insights from Financial Institutions and Information Technology Companies Listed on the Swedish Stock Markets

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Nordlund; Vlad David; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Numerous studies have examined factors influencing a company's capital structure, but most focus on non-financial firms and neglect the distinct characteristics of financial institutions. Furthermore, little research exists on the Swedish financial and information technology markets despite their special market conditions, important global position and unique capital structures of their belonging companies. LÄS MER