Sökning: "Market Signal Theory"
Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden Market Signal Theory.
1. De fyra stora byråernas granskning i samband med nedskrivningsprövning av goodwill : Skillnader och likheter mellan byråerna och de institutionella faktorernas betydelse för byråmetodiken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Revisionsbranschen domineras av de fyra stora byråerna vilka tillsammans står för en majoritet av de utförda revisionstjänsterna. Då byråerna verkar under samma förutsättningar blir det relevant att undersöka om de svarar på omgivningen på ett likvärdigt sätt. LÄS MER
2. Nature’s Hidden Asset: Exploring Investors’ Awareness of Biodiversity
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : This thesis studies the awareness of the Swedish financial sector on biodiversity and nature-related information by analyzing the external communication reports of firms listed on the NasdaqOMX stock exchange in Stockholm. The reports are analyzed with the help of a checklist and a Python script. LÄS MER
3. Green Bonds : A study on the signaling effects of issuing green bonds in the Swedish real estate sector
Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finansSammanfattning : Green bonds have rapidly increased in popularity over the past years, and are often seen as afacilitator in achieving the Paris Agreement of limiting global warming to 2°C. The Swedishreal estate sector is one of the most frequent issuers in the Swedish green bond market, as itstands for 49% of the total volume outstanding. LÄS MER
4. Gender Imbalance and Educational Investments in China
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : An unintended consequence of the One Child Policy, introduced in 1979, has been the increasing sex ratio imbalance in China. This has resulted in millions of excess males, facing difficulties in finding a spouse. LÄS MER
5. Företags kommunikation av hållbarhetsrapporter : en intervjustudie om hur svenska företag upprättar hållbarhetsrapporter och hur de kommunicerar sina hållbarhetsarbeten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhetsrapporter används av företag som ett verktyg för att kommunicera ut arbete kring socialt, ekologiskt och ekonomisk hållbarhetsarbete till interna och externa intressenter (Tewari & Dave 2012). Enligt en enkätstudie gjord mellan 2019 och 2020 av KPMG (2020) använder 96 procent av de 250 största företagen i världen någon form av hållbarhetsrapportering. LÄS MER