Sökning: "Market attractivness"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Market attractivness.
1. Corporate social responsibility och employer branding : En studie av skillnader i organisationsattraktivitet mellan olika aspekter av CSR
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: På dagens arbetsmarknad råder det en hård konkurrens om kompetent personal. Organisationer har sett potentialen i att utvidga marknadsföringens användningsområde och skapa ett arbetsgivarvarumärke, ett så kallat employer brand(EB). LÄS MER
2. Att anpassa sig som attraktiv arbetsgivare : En kvalitativ studie gjord på uppdrag av en mindre kommun hur de arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare
Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : In recent years it has become way more important for organizations to use their brand to market themselves as an employer. In a market where organizations are competing for labor it has been known that the brand can make it possible for organizations to differentiate themselves as unique and attractive place of work. LÄS MER
3. Different Applications for an Innovation : A feasibility analysis of a business opportunity
Magister-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Due to the pressure of hyper competitive markets, companies are forced to constantly search for improvements in their range of products and services. The success key is to be proactive and implement strategies that value innovation trough business processes and diversification of products and services. LÄS MER