Sökning: "Market communication"

Visar resultat 1 - 5 av 1532 uppsatser innehållade orden Market communication.

  1. 1. Acceptans för IoT-lösningar : En studie av svenska SMF inom tillverkningsindustrin

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Ludvig de Fine Licht; [2021]
    Nyckelord :IoT-solution; Swedish manufacturing SME:s; UTAUT; EFA; Regression analysis; IoT-lösning; svenska SMF inom tillverkningsindustrin; UTAUT; EFA; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : Background: The importance of data increases for current and future companies. As a result of prominent research within the field of information and communication technology, the interest in Internet of Things (IoT) and its industrial applications has grown strong from both research and the public sector. LÄS MER

  2. 2. How companies use social media marketing to acquire new customers in times of crisis

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism; Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Henry Nielsen; Katja Schildknecht; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; word-of-mouth; SME; customer acquisition; marketing in crisis; relationship marketing and customer engagement.;

    Sammanfattning : There is little doubt that crises have a major impact on both companies and humanity. However, the picture is less clear when it comes to what challenges small- and medium-sized enterprises (SMEs) have to overcome when facing the crisis. Regulations and recommendations of the government are influencing the challenges to conduct business for SMEs. LÄS MER

  3. 3. Knowledge transfer in MNCs: Headquarter to subsidiaries in developed & emerging markets

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Popy Christina Biswas; Romana Siddique; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :                                                  Abstract Aim: This study aims to analyze the approaches and procedures used in the knowledge transfer process (KTP) in MNCs from Headquarter to their subsidiaries operating in developed and emerging markets. Method: Qualitative research with an inductive approach is used for this study where multiple case studies are conducted based on six MNCs in which each MNC was considered as an individual case. LÄS MER

  4. 4. Dialekters varumärkespersonlighet i marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Torbjörn Grahn; Rut Sigvardsson; Aleksandar Bosevski; [2021]
    Nyckelord :Dialekter; Varumärkespersonlighet; “A new measure of Brand Personality”; “Matchedguise Technique”; Marknadskommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters varumärkespersonlighet i marknadskommunikation Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka eventuella skillnader i mottagares uppfattning av dialekter med stöd i existerande teori om varumärkespersonlighet. Teoretiska perspektiv: Den teoretiska referensramen i studien utgörs av tre större delar. LÄS MER

  5. 5. Vad är (eko)logiskt? : En multimodal kritisk diskursanalys av hållbarhetens konstruktion

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Viktor Landén; Emma Ingemann; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability discourse; Tradera; Myrorna; Market communication; Discourse; Critical discourse analysis; Multimodal critical discourse analysis; Ideology; Secondhand market; Thrift shop; Circular market; Hållbarhet; Hållbarhetsdiskurs; Tradera; Myrorna; Marknadskommunikation; Diskurs; Kritisk diskursanalys; Multimodal kritisk diskursanalys; Ideologi; Andrahandsmarknad; Second Hand; Cirkulär marknad;

    Sammanfattning : Hållbarhet är idag ett välanvänt begrepp som förekommer inom flera områden. Vad hållbarhet anses vara må uppfattas som självklart, men hur begreppet och diskursen konstrueras, är inte lika självklart. LÄS MER