Sökning: "Market communication"

Visar resultat 1 - 5 av 1851 uppsatser innehållade orden Market communication.

  1. 1. IDENTITY & TECHNO-UTOPIANISM. A Critical Discourse Analysis of Marketing Material and their Sociotechnical Imaginaries.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Åberg; [2022-02-10]
    Nyckelord :Discourse Analysis; Sociotechnical Imaginaries; Marketing Technology; MarTech; Critical Studies; Identity; Techno- Utopianism;

    Sammanfattning : This research paper sets out to investigate the messaging present in a corpus of texts gathered from Acxiom’s, an American data-analysis and ‘Identity Solutions’-company, website. The paper applies a framework of Critical Discourse Analysis informed by Theo van Leeuwen’s theory of ‘legitimations’ and analyses the findings through the theoretical framework of ‘Sociotechnical Imaginaries’. LÄS MER

  2. 2. Actions Managers Should Take to Build a High-Performing Virtual Team

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anne de Almeida; Josefin Flomén; [2022]
    Nyckelord :Management; High-performing; Virtual Teams; Effective Communication; Trust; Team cohesion; Structure; Information; and Communication Technologies; Business and Economics;

    Sammanfattning : The technological field can be seen as a huge advance for mankind before it emerged employers had to hire experts located in the same geographical area as the company. This changed with the introduction of information and communication technologies. LÄS MER

  3. 3. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Orawan Johansson Sikhinaram; Martina Askebrink; [2022]
    Nyckelord :CSR; Strategic communication; Sustainability; Green advertising; Framing theory; Children’s clothing; Fast-fashion; qualitative content analysis; CSR; Strategisk kommunikation; Hållbarhet; Grön marknadsföring; Gestaltningsteorin; Barnkläder; Fast-fashion; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Be Proud of Your Menstruation! A case study of commodity feminist discourse in mainland China.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Yiyun Zhu; [2022]
    Nyckelord :Menstruation; Femvertising; Regional adaption; Orientalism; Critical Discourse Analysis CDA ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Adopting a critical discourse analysis approach, this study presents a case study around the “Menstruation should not be hidden” campaign launched by the Swedish brand, Libresse, in the Chinese market. With the aim to explore how does the brand strategically use female empowering discourse to construct new meanings of menstruation for a regional market, and the socio-cultural factors involved. LÄS MER

  5. 5. Införandet av öppen programvara inom kommuner - hinder och möjligheter

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Nylund Joakim; [2022]
    Nyckelord :Öppen programvara; öppen källkod; open source; upphandling; IT-upphandling;

    Sammanfattning : Öppen programvara innebär att källkoden är tillgänglig för vem som helst att använda, läsa, vidareutveckla och dela vidare. Fördelar som vanligen nämns med denna typ av programvara är minskade kostnader, möjligheten att undvika inlåsningseffekter samt ökad innovation. LÄS MER