Sökning: "Market communications"

Visar resultat 1 - 5 av 277 uppsatser innehållade orden Market communications.

  1. 1. Open Innovation or Anti-Competitive Abuse? A Case-Study on the Tesla Patent Pledge under European Union Competition Law

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Lukas Wenger; [2023-08-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Patent Pledges can be defined as “voluntary commitments by patent holders to limit enforcement of their patents, made to the public or large segments of specific markets”. In terms of IP strategy, it is a relatively new strategy, only having a history of 20 or so years. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  3. 3. Lost in the Weeds : Understanding the Firm's Perspective of Regulations on Marketing Communications in the Canadian Cannabis Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benjamin Farnworth; Edward Williams; [2023]
    Nyckelord :External Regulation; Marketing Communication; Institutional Theory; Institutional Pressures; Isomorphic Pressure; Canadian Cannabis Industry;

    Sammanfattning : Background: Marketing communication is the process of communicating with the customer, this is all communicative materials that are produced by the firm in order to influence the consumer. Regulations are all the rules, instructions, memos issued by a market authority that dictate the ways a firm may present their brand. LÄS MER

  4. 4. På flera ben : En jämförelse av tre kommuners samverkan och kommunikation kring lokala jobbspår

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Ida Gavois; Maria Harder; [2023]
    Nyckelord :Collaboration; Communication; Local job tracks; Municipality; Swedish Public Employment Service; Arbetsförmedlingen; Kommun; Kommunikation; Lokala jobbspår; Samverkan;

    Sammanfattning : At the end of 2022 nearly 75 percent of those registered unemployed at the Swedish Public Employment Service [PES] was considered to belong to the category of long term unemployed with weak competitiveness in the labour market. This group of individuals is often aligned with numerous complex needs. LÄS MER

  5. 5. Buller - En utmaning för stadsförtätning och utveckling : Begränsningar att skapa bostäder i en bullerexponerad stad

    Kandidat-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesi

    Författare :Elin Pukite; [2023]
    Nyckelord :Noise; Urban density; Development; Real Estate Market; Laws; Technical Solution; Buller; Stadsförtätning; Utveckling; Fastighetsbranschen; Lagar; Tekniska Lösningar;

    Sammanfattning : Sveriges demografiska utveckling visar på att fler och fler flyttar in till storstäderna. Efterfrågan på bostäder leder till ett behov av att förtäta staden i närheten av kommunikationer. Problematiken speglar sig i utmaningen från olika sorters buller. Obebyggda tomter gränsar till trafikerade vägar, stadsmiljö och kollektivtrafik. LÄS MER