Sökning: "Market leads"
Visar resultat 21 - 25 av 1091 uppsatser innehållade orden Market leads.
21. Bostadsköpares förändrade boendepreferenser : En kvalitativ studie om fastighetsmäklares reflektioner kring bostadsköpares prioriteringar i spåren av coronapandemin och krigsutbrottet i Ukraina
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The real estate market is one of the biggest factors in one country's economic development. The recent years have included a pandemic known as the corona pandemic as well as a war in Europe between Russia and Ukraine. LÄS MER
22. En flerfallsstudie om hållbarhetsarbetet kring offentlig upphandling i Kronobergs län
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : The study aims to compare public procurement practices in four municipalities in Kronobergs County and analyze procurement requirements and monitoring from an environmental sustainability perspective, which is of high importance in today's society. The study reveals a significant shortage of resources for both requirement setting and monitoring, directly linked to the available municipal resources. LÄS MER
23. Cannibalization of Renewable Energy in Spain: Market Implications and Mitigation Strategies through CArbon Pricing and Gurarantess of Origin
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Renewable cannibalization refers to the phenomenon where the increasing penetration of zeromarginal cost renewable energy sources, such as solar and wind power, leads to a decline in their market value. By extension, this threatens to reduce investment incentives in wind and solar. LÄS MER
24. The Stories of Swedish Edible Insects Entrepreneurs : Activities, Business Models, and TIS Evolution
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Sustainability transition has gained more interest in academic research. However, it has rarely been studied specifically from a firm-level perspective. Therefore, this study aims to understand and learn from the firm-level perspective to contribute to firm- and system-level understanding. LÄS MER
25. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER