Sökning: "Marketing Appeals"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Marketing Appeals.

  1. 1. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jack Svanholm; [2023]
    Nyckelord :Reklam sociala medier; reklam e-post och sms; konsumenters attityder till reklam; word of mouth; klädindustrin; marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER

  2. 2. "Det är ju inte helt lätt eftersom vi är vuxna." : Interaktion och marknadsföring till ungdomar på svenska folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :William Lunn; [2023]
    Nyckelord :Fyrarumsmodellen; användardeltagande; marknadsföring; tredje plats;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine the strategies used by library personell to motivate young people between the ages of thirteen and seventeen to visit the library or otherwise make use of its services. This question is answered through empiric material in the form of semi-structured interviews with librarians at five different libraries in southern Sweden. LÄS MER

  3. 3. Sustainablility message appeals and deception in cleaning products : A study on trust of Emotional vs Rational sustainability appeals

    Master-uppsats,

    Författare :Alice Sbrogio; Kristian Shamon; [2023]
    Nyckelord :sustainability; advertisement; laundry detergents; deception; trust; purchase intention; rational appeal; emotional appeal;

    Sammanfattning : In an increasingly environmentally conscious world, the creation of sustainable communication and marketing becomes crucial. Generally, young consumers are environmentally conscious and seek sustainable products while remaining wary of greenwashing and deceptive claims. LÄS MER

  4. 4. Motiv bakom spårvägssatsningen i Lund

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Hugo Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :Tramway; transport planning; accessibility; place identity; place branding; growth; and sustainable development; Spårväg; transportplanering; tillgänglighet; platsidentitet; platsmarknadsföring; tillväxt och hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt spårvägsprojektet i Lund utifrån fokuset platsmarknadsföring, tillgänglighet, tillväxt och hållbar utveckling. Den har även fokuserat på motiven bakom spårvägen. Studien gör detta genom en kvalitativ forskningsmetod, där en textanalys har utförts av Lunds kommuns planeringsdokument. LÄS MER

  5. 5. The Marketing of Plant-Based Protein - The Beyond Meat Case: Making food alternatives appealing to multiple groups of consumers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Avraam Esras; Johnny Tran; [2022-12-14]
    Nyckelord :Plant-based proteins; animal-based protein; marketing devices; store; retail; McDonald; packaging; social media; digital media; influencers; fast-food; convenient; alternative;

    Sammanfattning : This paper aims to describe and discuss how marketing promotes plant-based proteins. Based on the frameworks of the marketing studies within green marketing and marketing devices (Callon et al., 2007; Cochoy, 2008; Peattie, 2001; Ottman et al. LÄS MER