Sökning: "Marketing Audit"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden Marketing Audit.

  1. 11. Värdet av revision ur ett klientperspektiv : Värdet av mer eller mer av värdet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Johan Persson; Oliver Jörgensen; [2017]
    Nyckelord :Audit-value; Added-value; Client perspective; Value-added audit; Internal stakeholders; Leverage; Position; Revisionsvärde; mervärde; klientperspektiv; värdeskapande revision; interna intressenter; skuldsättningsgrad; befattning;

    Sammanfattning : The change in statutory audit in 2010 made the auditor market more competitive and commercial market. Since audit is no longer mandatory for small and medium sized enterprises, the need of providing value-added audit has been increased. LÄS MER

  2. 12. Recruiting the Right Junior Auditor : a Human Resource Perspective

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Dawei Hu; Andrei Kehlmeier; [2017]
    Nyckelord :Recruitment process; turnover; auditor; marketing; expectation; motivation; competence; up or out;

    Sammanfattning : Employee turnover has long been an issue within the audit profession and is generally considered to have a negative impact on auditing firms. As auditing firms rely on the skills and knowledge of their employees, the recruitment process is crucial in order to appoint candidates who will benefit the firm. LÄS MER

  3. 13. Molntjänster och användarnas integritet i smarta hem

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Carl-Philip Karlstedt; [2016]
    Nyckelord :IoT; automatisering; anslutet hem; ekosystem; molntjänster; datahantering; privatliv; smarta hem; integritetsfrågor; slutanvändare;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om lagring av data i smarta hem och i samband med användning av molntjänster.De huvudproblem som tas upp är:•Datahantering i smarta hem.•Vad användarna kan förvänta sig av smarta hem-enheter när det kommer till integritet och tillförlitlighet. LÄS MER

  4. 14. Informerande rådgivare eller beräknande säljare? : En explorativ studie om klienters uppfattningar avseende revisorers korsförsäljning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Viktoria Jerilgård; Matilda Spetsmark; [2016]
    Nyckelord :Cross-selling; Information; Client perspective; Non-audit services; Unlisted companies; Korsförsäljning; Information; Klient; Icke revisionsnära tjänster; Onoterade företag;

    Sammanfattning : Inledning: Mer än hälften av revisionsbyråernas intäkter härrör från icke revisionsnära tjänster och det är de befintliga klienterna som köper flest tjänster. Det finns anledning att tro att klienter inte alltid uppfattar revisorers försök till korsförsäljning som just korsförsäljning utan att de istället uppfattar det som information. LÄS MER

  5. 15. A Security and Privacy Audit of KakaoTalk’s End-to-End Encryption

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Dawin Schmidt; [2016]
    Nyckelord :Secure Messaging; End-to-end Encryption; Android Security; Secure Messaging; End-to-end Encryption; Android Security;

    Sammanfattning : End-to-end encryption is becoming a standard feature in popular mobile chat appli-cations (apps) with millions of users. In the two years a number of leading chat apps have added end-end encryption features including LINE, KakaoTalk, Viber, Facebook Messenger, and WhatsApp. LÄS MER