Sökning: "Marketing Audit"

Visar resultat 6 - 10 av 38 uppsatser innehållade orden Marketing Audit.

  1. 6. Food supply chains and social change in the Global South : a case study of a Swedish food retailer

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Marius Hegselmann; [2019]
    Nyckelord :social audits; food retailer; CSR; Postcolonialism; governmentality; Foucault;

    Sammanfattning : Corporations have used the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) for many years. The literature around CSR is viewing it from a very critical perspective, due to its connection to marketing activities from corporations. LÄS MER

  2. 7. Football franchise pricing – Finding the right valuation method while factoring in potential investment motivations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Yan Felten; [2018-07-04]
    Nyckelord :Sport economy; Sport finance; Football economy; Football club valuation; Value drivers; Intrinsic value; Relative valuation; Price index; Investment motivation; Pricing rationales;

    Sammanfattning : Sports franchises are mostly privately held businesses whose financial data does generally not match the quality standards of conventional businesses as they are not subject to audit and other accounting regulations. In this context, it remains unclear how investors proceed in order to find reliable franchise value estimates since a valuation method standard has yet to be established in this field. LÄS MER

  3. 8. Värdering och planering av företags teknologistrategi och affärsverksamhet: Betydelsen av ett integrativt konceptuellt ramverk

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Håkan Skyttmo; [2018]
    Nyckelord :Teknologistrategi; Ramverk; Technology Audit; Marketing Audit; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Informationsteknologin har genomgått flera dramatiska förändringar under åren. Den senaste stora förändringen var uppkomsten av Internet. Internet skapade billiga och effektiva sätt att koordinera och utbyta information. LÄS MER

  4. 9. Auditing auditor identities : Auditor attributes, professional and commercial orientations, and the implications for audit practice

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Kristina Lindstedt; Melissa Veerman; [2018]
    Nyckelord :Auditor identity; attributes; professional orientation; commercial orientation; audit practice; RAQ acts;

    Sammanfattning : Currently, auditors face changes in the auditing industry, which has increased the focus on marketing activities. Despite professional ideals, an increase in the commercialization of audit firms has been observed, shaping the identity of the auditor. LÄS MER

  5. 10. Kan företag bidra till en hållbar konsumtion? En fallstudie om företagens externa kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Maja Arborelius; Anna Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Corporate; Communication; Sustainable marketing; Signal theory; Sustainable consumption; Greenwash; Stakeholders;

    Sammanfattning : Studien besvarar vilka typer av kommunikationsstrategier som är mest relevanta för att företag ska kunna påverka och förmedla kunskap om hållbar konsumtion. Studien utgår från signalteori och informationsasymmetri för att tydligt visa vilka strategier som är bäst för företag att använda sig av för att kommunicera externt. LÄS MER