Sökning: "Marketing Information System"

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade orden Marketing Information System.

  1. 1. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  2. 2. Cloud Computing Pricing and Deployment Efforts : Navigating Cloud Computing Pricing and Deployment Efforts: Exploring the Public-Private Landscape

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Casper Kristiansson; Fredrik Lundström; [2023]
    Nyckelord :Cloud computing; Private cloud; Public cloud; Cloud computing services; Cost-effectiveness; Implementation effort; Google GCP; Microsoft Azure; Amazon AWS; Pricing models; Cloud adoption; Cloud cost management; Cloud migration; Instance computing; Serverless computing; Data storage; Molntjänster; Privat moln; Offentligt moln; Kostnadsjämförelse; Kostnadseffektivitet; Google GCP; Microsoft Azure; Amazon AWS; Molninförande; Molnkostnadshantering; Molnmigration; Instance computing; Serverless computing; Dataförvaring;

    Sammanfattning : The expanding adoption of cloud computing services by businesses has transformed IT infrastructure and data management in the computing space. Cloud computing offers advantages such as availability, scalability, and cost-effectiveness, making it a favored choice for businesses of all sizes. LÄS MER

  3. 3. Upscaling agroecology in Sweden : a participatory-backcasting approach to investigate top-down measures for promoting an agroecological transition of the Swedish agricultural system

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Pablo Ratti; [2023]
    Nyckelord :Agroecology; transition; top-down; scenario; participatory policies;

    Sammanfattning : Alongside its important contribution to the increase of yields, industrial agriculture has also generated environmental, social and economical negative side effects. Moreover, the forecasted growth of the world’s population puts more pressure for solutions on how to increase food supply while reducing the negative effects of the current agricultural system. LÄS MER

  4. 4. Market for Reuse - Investigating reuse of acoustic ceilings from a market perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Oscar Nilsson; Anton Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Green Building Certifications; Circular Economy; Circular Logistics; Circular Marketing; Construction Product Regulation; Management; Reuse; Reverse Logistics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Context: Today, 96% of Sweden’s materials come from virgin resources and only 3.4% of resources used in Sweden are retained in the value chain. From a total of 266 million tonnes fed into the economy each year, 46.9% consist of construction materials. LÄS MER

  5. 5. Chattbotar och Kundlojalitet : En kvantitativ studie om chattbotar och kundlojalitet inom kundservice på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Börjesson; David Svens; [2023]
    Nyckelord :Chattbotar; Virtuella agenter; Kundlojalitet; Varumärkeslojalitet; Varumärkesupplevelse; Attityddimension; Beteendedimension;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om och i sådana fall hur chattbotars kvaliteter och egenskaper påverkar kundlojaliteten hos kunder på den svenska marknaden. Metod: Vi har valt att genomföra en kvantitativ undersökning där datainsamlingen har skett via ett enkätformulär. LÄS MER