Sökning: "Marketing Intangibles"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Marketing Intangibles.
1. Den internationella skatterättens Robin Hood - En rättsvetenskaplig studie av OECD:s och EU-kommissionens förslag på beskattning av den digitala ekonomin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka vad EU-kommissionens och OECD:s förslag på beskattning av den digitala ekonomin innebär för förändring jämfört med de nuvarande reglerna inom den internationella skatterätten. Vidare har syftet även varit att utreda huruvida förslagen på beskattning av den digitala ekonomin kan komma att påverka svenska företags konkurrenskraft på den internationella marknaden samt svenska skatteintäkter. LÄS MER
2. Managing Corporate Reputation : Management Challenges to Communicate the Corporate Identity in a SME
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : During the times of fast phased global business, organizations must discover new ways to make functional strategies to survive, so the search for competitive advantage remains the main objective for companies. Intangible assets are increasingly essential for value creation for firms due to their valuable, rare, inimitable, non-substitutable nature. LÄS MER
3. Complementarity between ICT and Intangible Capital
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Major technological innovations, including ICT, often affect productivity with a long lag. One suggested explanation for this is that such technological innovations require intangible co-investments in for example business processes and human capital before being fully productive. LÄS MER
4. Ekonomiprogrammet 2011 - vad och för vem? : - En textanalys av gymnasieskolors broschyrer
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Med avstamp i debatten kring gymnasieskolors marknadsföring och information gentemot elever, tog denna studie sin form. Studie- och yrkesvägledning är en profession som har att förhålla sig till hur information i gymnasieskolors broschyrer kan relateras till stödinsatser för elever som står inför ett gymnasieval. LÄS MER
5. Brand equity and corporate responsibility : a review of brand valuation methods
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : During the last decades, brand equity has been a priority topic for both practitioners and academics. In accordance with the structural changes in the economic settings caused by the so-called "new economy", corporations being confronted with a shift on perceived business value structure from tangible assets to intangibles. LÄS MER