Sökning: "Marketing Intangibles"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Marketing Intangibles.

  1. 1. Den internationella skatterättens Robin Hood - En rättsvetenskaplig studie av OECD:s och EU-kommissionens förslag på beskattning av den digitala ekonomin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Linus Christensson; [2020]
    Nyckelord :skatterätt; företagsekonomi; OECD; Digital beskattning; Digital taxation; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka vad EU-kommissionens och OECD:s förslag på beskattning av den digitala ekonomin innebär för förändring jämfört med de nuvarande reglerna inom den internationella skatterätten. Vidare har syftet även varit att utreda huruvida förslagen på beskattning av den digitala ekonomin kan komma att påverka svenska företags konkurrenskraft på den internationella marknaden samt svenska skatteintäkter. LÄS MER

  2. 2. Managing Corporate Reputation : Management Challenges to Communicate the Corporate Identity in a SME

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Janette-Erika Berg; Sofia Blomqvist; [2019]
    Nyckelord :intangible resources; reputation; management; Finland; corporate identity; corporate communications; SME;

    Sammanfattning : During the times of fast phased global business, organizations must discover new ways to make functional strategies to survive, so the search for competitive advantage remains the main objective for companies. Intangible assets are increasingly essential for value creation for firms due to their valuable, rare, inimitable, non-substitutable nature. LÄS MER

  3. 3. Complementarity between ICT and Intangible Capital

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Emanuel Welander; [2015]
    Nyckelord :Intangible capital; ICT; Productivity growth; Economic growth;

    Sammanfattning : Major technological innovations, including ICT, often affect productivity with a long lag. One suggested explanation for this is that such technological innovations require intangible co-investments in for example business processes and human capital before being fully productive. LÄS MER

  4. 4. Ekonomiprogrammet 2011 - vad och för vem? : - En textanalys av gymnasieskolors broschyrer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria-Eva Bernengo; Kajsa Venström; [2011]
    Nyckelord :Upper secondary school; information; Economics; discourse perspective; text analysis; career guidance; career theory; marketing; Gymnasieskolan; information; Ekonomiprogrammet; diskursteoretiskt perspektiv; textanalys; vägledning; karriärteori; marknadsföring; studie- och yrkesvägledning;

    Sammanfattning : Med avstamp i debatten kring gymnasieskolors marknadsföring och information gentemot elever, tog denna studie sin form. Studie- och yrkesvägledning är en profession som har att förhålla sig till hur information i gymnasieskolors broschyrer kan relateras till stödinsatser för elever som står inför ett gymnasieval. LÄS MER

  5. 5. Brand equity and corporate responsibility : a review of brand valuation methods

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ashkan Pakseresht; [2010]
    Nyckelord :brand equity; brand valuation; corporate responsibility CR ; strategic branding ;

    Sammanfattning : During the last decades, brand equity has been a priority topic for both practitioners and academics. In accordance with the structural changes in the economic settings caused by the so-called "new economy", corporations being confronted with a shift on perceived business value structure from tangible assets to intangibles. LÄS MER