Sökning: "Marketing Mix Strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 120 uppsatser innehållade orden Marketing Mix Strategy.
1. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER
2. Could Pricing Strategies in Different Regions Create a Sense of Division? : A Qualitative Study in the Pursuit of Scrutinizing European Individuals' Views on Penetration Pricing, Price Skimming, and Prestige Pricing Pertaining to a New Sugar-Sweetened Beverage
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Background: To many customers, prices are mundane; however, marketers engage in casuistry to purport their product as superior to others by enticing prices. Prices are the most susceptible variable in the Marketing Mix. LÄS MER
3. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER
4. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER
5. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER