Sökning: "Marketing ROI"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Marketing ROI.
1. Comparing the Return on Investment of Search Engine Optimization and Pay-Per-Click marketing : Developing a model to forecast the ROI of SEO based on the SOSTAC Planning System
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Influencer marketing: Long-term collaborations on Instagram : A case study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : More and more companies have started to use influencers on social media platforms for promoting their product or service, in exchange for a compensation. While this has enabled reach for a low cost, it is the nature of the authentic endorsement that has made the marketing channel so efficient. LÄS MER
3. Insights on Creating a Growth Machine Using Attribution Modelling
Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteoriSammanfattning : Given access to detailed tracking data, the problem of attribution modelling has recently gained attention in both academia and the industry. Being able to determine the influence of each marketing channel in driving conversions can help advertisers to allocate their marketing budgets accordingly and ultimately increase their customer base and achieve a higher Return On Investment (ROI). LÄS MER
4. Enabling the Computation of Marketing ROI Through Technical and Organizational Changes : A Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : With the value of initiating contact or a relationship being intangible, marketing departments are currently struggling to prove their contribution to the business. Evaluating the efficiency of B2B marketing investments has been proven hard, and the prerequisites for doing so are many. LÄS MER
5. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER