Sökning: "Marketing Resource Management"

Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Marketing Resource Management.

  1. 1. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Hessel; Emma Karlsson; [2023]
    Nyckelord :competence supply; competence need; employer branding; talent management; attractive employer; human resources; kompetensförsörjning; kompetensbehov; employer branding; talent management; attraktiv arbetsgivare; human resources;

    Sammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ikram Rahmoun; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER

  3. 3. Balansen mellan det personliga varumärket och företagets varumärke

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Salar Jaderi; Karim Saab; [2022]
    Nyckelord :balans; fastighetsmäklare; hantering; varumärke; varumärkeskapital; kunder;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to increase understanding of how the personal brand stands in relation to the corporate brand in the real estate brokerage industry. In addition, the study addresses the management of the balance between personal brand and corporate brand from the corporate perspective. LÄS MER

  4. 4. Assessment of the Agroecological Potential of Biostimulatory Effects : originating from Effective Microorganisms (EM) in terms of Environmental and Socioeconomic Aspects

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Tania Schwarzer; [2022]
    Nyckelord :effective microorganisms; agroecology; biostimulants; beneficial microorganisms; lactic acid bacteria; bokashi; semi-structured interviews; interpretative phenomenological approach;

    Sammanfattning : Environmental pollution, resource depletion and climate change are related to imbalances in the farming system. Effective microorganisms are seen as a possible solution to these problems. LÄS MER

  5. 5. Hur företag hanterar eCRM via sociala medier beroende på företagsstorlek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Robin Issa; Din Jahic; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM · electronic Customer Relationship Management eCRM · Social media · Social Media Marketing Strategy · Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Title: How companies handle eCRM via social media depending on company size Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Din Jahic & Robin Issa Supervisor: Michelle Rydback Date: 2022 - May 25th Aim: The aim is to increase understanding of how companies handle e-customer relationship management (eCRM) via social media, and to investigate whether size affects companies' strategies. Method: In this essay, a qualitative research approach is applied where the empirical material is collected through a multiple-case study. LÄS MER