Sökning: "Marketing Technology"

Visar resultat 1 - 5 av 1185 uppsatser innehållade orden Marketing Technology.

  1. 1. IDENTITY & TECHNO-UTOPIANISM. A Critical Discourse Analysis of Marketing Material and their Sociotechnical Imaginaries.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Åberg; [2022-02-10]
    Nyckelord :Discourse Analysis; Sociotechnical Imaginaries; Marketing Technology; MarTech; Critical Studies; Identity; Techno- Utopianism;

    Sammanfattning : This research paper sets out to investigate the messaging present in a corpus of texts gathered from Acxiom’s, an American data-analysis and ‘Identity Solutions’-company, website. The paper applies a framework of Critical Discourse Analysis informed by Theo van Leeuwen’s theory of ‘legitimations’ and analyses the findings through the theoretical framework of ‘Sociotechnical Imaginaries’. LÄS MER

  2. 2. As smoooth as it gets: En kvalitativ studie om svenska betaltjänsten Klarnas användning av strategisk kommunikation på Instagram för att marknadsföra kreditbetalning till unga vuxna.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Niklas Kjellander; Kevin Strömberg; [2022]
    Nyckelord :Klarna; BNPL; Instagram; Marknadsföring; Generation z; Social Sciences;

    Sammanfattning : Today, financial technology (fintech) companies implement marketing strategies targeting young and financially inexperienced adults to increase their habits of consumption using credit. Among the services provided by these companies, the concept Buy-Now-Pay-Later (BNPL) is the one that stands out within the context of marketing. LÄS MER

  3. 3. La nouvelle terminologie technologique en français canadien : Une étude sur la comparaison des stratégies de traduction des entreprises transnationales

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Casimir Leminaho; [2022]
    Nyckelord :French; Canadian French; traductology; terminology; neologisms;

    Sammanfattning : Global technology companies tend to keep a standardised approach to their communication with consumers and avoid local adaptations. An iPhone is called an iPhone everywhere. However, in Quebec, law 101 requires all companies operating in the region to provide communication in French. LÄS MER

  4. 4. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  5. 5. Kroppsaktivism i sociala medier : En studie om individers förhållningssätt till ideal i instagramflöden

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Josefine Berggren; Kristina Hagstedt; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Publicering på sociala medier är ett vanligt förekommande fenomen, det är något som många unga gör dagligen. Genom publicering på sociala medier delar individer med sig av sitt vardagsliv, arbetsliv alternativt arbetar aktivt med marknadsföring av sig själv eller företag. LÄS MER