Sökning: "Marketing of the non-profit sector"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Marketing of the non-profit sector.

  1. 1. Kommersialism, mer än bara ett fenomen : En studie av kommersialismen inom svenska herrelitföreningar och om den miljö de verkar i, i förhållande till yttre partners.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Oskar Ahlbin; Marcus Svensson; [2020]
    Nyckelord :Non-profit hybrid organizations; Marketing of the non-profit sector ; Non-profit association; public limited companies plcs ; Sports public limited companies Sport plcs ; Swedish Hockey League SHL ; Swedish Super League SSL ; Handball League; Allsvenskan; Ideella hybridorganisationer; marknadisering av den ideella sektorn ; ideell förening; aktiebolag AB ; idrottsaktiebolag IdrottsAB ; Svenska Hockeyligan SHL ; Svenska Superligan SSL ; Handbollsligan; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med studien är att undersöka herrelitföreningarnas beroende av yttre partners. Samtidigt lyfta fram elitföreningarnas användning av kommersiell verksamhet och hur det påverkar deras ekonomi. LÄS MER

  2. 2. Take A Chance On Shock : Facilitating Effective Shockvertising

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Duaa Kaddoura; Josef Gemhed Magera; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Advertising; Shock Advertising; Shockvertising; Shocking Advertising; Shock Appeal;

    Sammanfattning : Shockvertising is a set of advertising tactics that sends its message through the breaking of norms, presentation of shocking images, exploiting the audience’s anxieties, and various other ways. It is a quick way to break through the clutter of similar advertisements in today’s oversaturated world of advertising. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera som en ideell organisation : En surveystudie om marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Nemanja Todorovic; Jonathan Gauffin; [2020]
    Nyckelord :Non-profit organizations; marketing; marketing channels; marketing methods; marketing choices; social media; Ideella organisationer; marknadsföring; marknadsföringskanaler; marknadsföringsmetoder; marknadsföringsval; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ideella organisationer inom den svenska ideella sektorn samt deras prioriteringar av val i marknadsföring i form av marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder. Ideella organisationer bedriver verksamhet utan vinstsyfte och har ofta som mål att sprida ett budskap, en vision, ett uppdrag eller att hjälpa till i olika sammanhang. LÄS MER

  4. 4. From Sole-Creation to Co-Creation : Social Marketing Value Creation through Corporate-NPO Collaboration

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :María Jesús E Cascante Quirós; Natalia Schlothauer; [2017]
    Nyckelord :Social marketing; social marketing process; non-profit organisation NPO ; continuum; cross-sector social partnerships; CSSPs ; corporate-NPO collaboration; collaborative value creation framework CVC ;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to investigate the structure of social marketing within a collaboration between non-profit organisations (NPOs) and business organisations as well as whether this collaboration facilitates the process of social marketing for the NPOs. For this purpose, Austin and Seitanidi´s (2012a, 2012b, 2014) Collaborative Value Creation (CVC) framework was applied to social marketing as value outcome by combining it with Andreasen and Kotler´s (2003) model of the social marketing process in NPOs. LÄS MER

  5. 5. Explaining customers’ relationship commitment in the non-profit sector

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Svetlana Kolesova; [2017]
    Nyckelord :Commitment; non-profit organizations; relationship marketing; quantitative study;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of the study is to explain what affect customers’ relationship commitment to non-profits organizations. Methodology This study employs the quantitative approach with the help of webbased survey. Findings Relationship commitment has two direct antecedents, namely trust and relationship benefits. LÄS MER