Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Kommersialism, mer än bara ett fenomen : En studie av kommersialismen inom svenska herrelitföreningar och om den miljö de verkar i, i förhållande till yttre partners.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Abstrakt Syftet med studien är att undersöka herrelitföreningarnas beroende av yttre partners. Samtidigt lyfta fram elitföreningarnas användning av kommersiell verksamhet och hur det påverkar deras ekonomi. LÄS MER
2. Take A Chance On Shock : Facilitating Effective Shockvertising
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Shockvertising is a set of advertising tactics that sends its message through the breaking of norms, presentation of shocking images, exploiting the audience’s anxieties, and various other ways. It is a quick way to break through the clutter of similar advertisements in today’s oversaturated world of advertising. LÄS MER
3. Att kommunicera som en ideell organisation : En surveystudie om marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie behandlar ideella organisationer inom den svenska ideella sektorn samt deras prioriteringar av val i marknadsföring i form av marknadsföringskanaler och marknadsföringsmetoder. Ideella organisationer bedriver verksamhet utan vinstsyfte och har ofta som mål att sprida ett budskap, en vision, ett uppdrag eller att hjälpa till i olika sammanhang. LÄS MER
4. From Sole-Creation to Co-Creation : Social Marketing Value Creation through Corporate-NPO Collaboration
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Aim: The aim of this study was to investigate the structure of social marketing within a collaboration between non-profit organisations (NPOs) and business organisations as well as whether this collaboration facilitates the process of social marketing for the NPOs. For this purpose, Austin and Seitanidi´s (2012a, 2012b, 2014) Collaborative Value Creation (CVC) framework was applied to social marketing as value outcome by combining it with Andreasen and Kotler´s (2003) model of the social marketing process in NPOs. LÄS MER
5. Explaining customers’ relationship commitment in the non-profit sector
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose The purpose of the study is to explain what affect customers’ relationship commitment to non-profits organizations. Methodology This study employs the quantitative approach with the help of webbased survey. Findings Relationship commitment has two direct antecedents, namely trust and relationship benefits. LÄS MER