Sökning: "Marketing tool"

Visar resultat 21 - 25 av 955 uppsatser innehållade orden Marketing tool.

  1. 21. Lost in the Weeds : Understanding the Firm's Perspective of Regulations on Marketing Communications in the Canadian Cannabis Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benjamin Farnworth; Edward Williams; [2023]
    Nyckelord :External Regulation; Marketing Communication; Institutional Theory; Institutional Pressures; Isomorphic Pressure; Canadian Cannabis Industry;

    Sammanfattning : Background: Marketing communication is the process of communicating with the customer, this is all communicative materials that are produced by the firm in order to influence the consumer. Regulations are all the rules, instructions, memos issued by a market authority that dictate the ways a firm may present their brand. LÄS MER

  2. 22. “When to buy, What to buy and How much to buy” : En fallstudie om hur klädjätten NA-KD använder sig av rabattkoder som marknadsföring på Instagram och vad detta innebär för samtidens konsumtionsbeteenden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Alba Guerini Molin; Maja Morenius; [2023]
    Nyckelord :influencer; social media; Instagram; marketing; collaborations; discount-codes; consumption theory; fast-fashion; influencer-marketing; brand identity; brand image. influencer; sociala medier; marknadsföring; samarbeten; rabattkoder; konsumtionsteori; snabbmode; influencermarknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesbild.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In the following case study, we have investigated how the fast fashion brand NA-KD uses discount codes as a marketing tool on Instagram with the help of influencers and what this in turn means for our consumption of fashion and clothing. In order to answer our research questions and gain a better understanding of this type of marketing, a qualitative content analysis was applied to two different video presentations with the founders of the brand, Jarno Vanhatapio and Magnus Hjörne. LÄS MER

  3. 23. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  4. 24. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sebastian Ruotsalainen; Rikard Westman; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; sports sponsorship; value offer; corporate sponsors; partners; sponsorship relations; exchange; corporate objectives; personal preferences; social benefits; Sponsring; idrottssponsring; värdeerbjudande; företagssponsorer; samarbetspartners; sponsorrelationer; utbyte; företagsmål; personliga preferenser; samhällsnytta;

    Sammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER

  5. 25. Att döma en bok efter dess omslag : En studie om visuella trender och könsframställningar på romantikböcker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Selma Memic; Zuni Aurora Vargas Catalan; [2023]
    Nyckelord :visual analysis; content analysis; visual trends; book covers; romance books; gender stereotypes; visuell innehållsanalys; visuell analys; visuella trender; bokomslag; romantikböcker; könsstereotyper;

    Sammanfattning : Bokomslaget är ett viktigt marknadsföringsverktyg för att attrahera konsumenter och är den första kontakten en läsare har med boken. Romantikböcker står för 18 % av försäljningen av fiktion och 82 % av läsarna är kvinnor. LÄS MER