Sökning: "Marketing-Mix"
Visar resultat 1 - 5 av 281 uppsatser innehållade ordet Marketing-Mix.
1. Det gröna gapet mellan konsumenternas attityd och köpbeteende : Hur kan företag öka försäljningen av ekologiska livsmedel?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur företag kan bidra till en mer hållbar konsumtion. Studien undersöker hur företag kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel med hjälp av marknadsföringsstrategier för att påverka konsumenternas köpbeteende. LÄS MER
2. Ubox : Automatic sunscreendispenser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : With the purpose of reducing the growing disease of skin cancer, the idea of an automated sunscreen dispenser called Ubox arose. The sun's UV radiation damages human cells, which can thus begin to divide uncontrollably and give rise to skin cancer. LÄS MER
3. Vad vore svensk innebandy utan SM-finalerna? : En studie av SM-finalerna i innebandy som event
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Intresset till att studera SM-finalerna på dam- och herrsidan i innebandy växte då båda skribenterna har besökt finalerna sedan innan. I år var det dags att välkomna tillbaka publiken igen efter tre år. Forskningens syfte var att undersöka iscensättningen av SM-finalerna i innebandy 2022 som event. LÄS MER
4. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr Authors: Albinsson Ellinor (98/06/27) Alvaro Natasha (99/09/24) Engström Emilia (98/06/20) Supervisor: Mostaghel Rana Title: What affects parents’ online purchase intentions? Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products? Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER
5. Hur bedriver en förening i Damallsvenskan en funktionell organisation : En studie inom marknadsföring, sponsring och organisationsbyggnad inom OBOS Damallsvenskan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Football clubs have become more commercialized during the last decades and because of that their work with marketing and sponsorship has developed rapidly. Because of this, some football clubs, especially some women's football clubs, has had struggled with keeping up with the development. LÄS MER
