Sökning: "Marknadsföring 5 P"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Marknadsföring 5 P.

  1. 1. I will find you... But will I influence you? : A quantitative study on influencer endorsements impact on brand loyalty

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Rokka; Gustav Mattsson; Kim Vuorivirta; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media influencer; influencer; celebrity endorsement; celebrity; endorsement; authenticity; credibility; trustworthiness; brand loyalty;

    Sammanfattning : Background: Brand loyalty is an essential asset for brands as it helps brands to build a strong brand. Therefore, brands invest a significant amount of money in their marketing efforts and strategies to create and maintain brand loyalty in an ever-competitive market. LÄS MER

  2. 2. Customers' Perceptions on Logotype Prominence for High- and Low-end Apparel Brands

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Naomi Alamaa; Alexandra Causic; [2021]
    Nyckelord :logotype placement and size; third-person effect; signalling theory; intrinsic and extrinsic; hedonism; uniqueness and materialism;

    Sammanfattning : This quantitative study examines customers' preferences when it comes to logotype placement and size, and how these preferences differ for high- and low-end fashion brands. A customer survey (n=262) was conducted where the participants were asked questions regarding self-image, motivations to purchase luxury and demographics. LÄS MER

  3. 3. Utveckling eller Utbyte? : Små klädbutikers långsiktiga överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jenny Chang; Kristen Crump; [2010]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; långsiktig överlevnad; marknadsföring; utbyte; utveckling; transaktionsmarknadsföring; Service management;

    Sammanfattning : Bakgrund - I dagens globala marknad med IT-utveckling i framkant blir det allt svårare för mindre företag att överleva. Stora klädkedjor konkurrerar med stordriftsfördelning ut småklädesbutiker vilket gör det svårare för dem att överleva. För att kunna ha en chans på marknaden måste småklädesbutiker skapa värde på nya sätt. LÄS MER

  4. 4. Rekvisiten för renommésnyltning i Marknadsdomstolens praxis

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Johanna Bille; Anna-Lisa Malmberg; [2010]
    Nyckelord :Renommésnyltning; transaktionstestet; obehörig; otillbörlig; renommé; marknadsföring;

    Sammanfattning : I denna uppsats avser vi att utreda vad renommésnyltning är och vilka rekvisit som finns för detta förfarande. Vårt syfte är att ge en förståelse för renommésnyltning och var gränserna för rekvisiten för renommésnyltning går. Vi kommer behandla de rekvisit som MD ställer upp för renommésnyltning. LÄS MER

  5. 5. The Internationalization of Family Firms : Facilitating and Constraining Features

    Master-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Martin Koopman; Kevin Sebel; [2009]
    Nyckelord :Internationalization; Family Business; Facilitating; Constraining; Features; Process; SME; Dutch; Swedish; Manufacturing industry;

    Sammanfattning : Introduction: Research has shown that family firms play an important role in modern economies and that they maintain special characteristics and features in comparison to non-family businesses. Furthermore, it is evident in literature and practice that internationalization is a crucial process and strategy in the present global business environment. LÄS MER