Sökning: "Marknadsföring Stadium"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Marknadsföring Stadium.
1. Det som händer på Tele2 stannar på Tele2, eller? - En kvantitativ studie kring sponsorskaps effekter avseende anti-brand communities, bojkott, word-of-mouth samt köpintention baserat på kontext.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In 2020, Zlatan Ibrahimovic joined Hammarby IF as a partner, which has caused outrage among Malmö FF supporters who proceeded to talk negatively about him on social media and destroying his statue outside of Malmö FF's home stadium. Likewise, when the beverage company Spendrups announced a sponsorship of Hammarby IF, the main supporter group of close rivals, Djurgårdens IF called out for a boycott of Spendrups products. LÄS MER
2. Konsumenters upplevelse gällande uttryckssätt och innehåll i olika varumärkesinlägg på sociala medier
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad det är i sociala mediers innehåll/uttryckssätt som gör att en konsument väljer att följa Stadium_jointhemovement på Instagram. Studien görs i samarbete med Stadium och berör ämnesområdena Marknadsföring, Sociala medier, Varumärkesstrategi och Instagram. LÄS MER
3. Uppdrag fyll arenan: En explorativ studie av Hammarby Fotbolls och Djurgården Fotbolls strategier för ökade publiksiffror
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this Bachelor's thesis was to empirically study how two big Swedish football clubs with similar preconditions can differ substantially in their attendance levels. Since 2013 Hammarby Fotboll and Djurgården Fotboll share the same stadium, and since then Hammarby Fotboll has outrun Djurgården Fotboll considerably in the attendance figures. LÄS MER
4. Efterfrågan av svensk ishockey: En explorativ studie av vilka faktorer som påverkar ishockeyfans närvaro på SHL-matcher
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis investigates Swedish ice hockey fans and which factors that impact their intention to attend ice hockey games in the Swedish Hockey League (SHL). Ten independent variables including sports, economical, entertainment, stadium and social factors were examined in relation to the dependent variable of purchase intention. LÄS MER
5. The Use Social Media Marketing Towards External Business Customers : Goals and Measurements
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The marketplace has recently faced a large transformation and has become more digital. As a part of the digital transformation the social media has taken an increasing part in companies’ marketing strategy. The use of social media within the B2C context is already very common, while it is still in an early phase in the B2B context. LÄS MER