Sökning: "Marknadsföring av linköping"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Marknadsföring av linköping.

  1. 1. Hållbar cykelplanering i Linköping? : En studie om Cykellänken i Linköpings kommun

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Cornelia Lindberg; Alice Carlsson; [2020]
    Nyckelord :Travel demand management; säkerhet; tillgänglighet framkomlighet; cykelplanering; Linköpings kommun;

    Sammanfattning : Bicycle planning is a current topic for planning for sustainable travel, both in Sweden and internationally. The purpose of this study is to investigate how bicycle planning can be implemented to make cities more sustainable. LÄS MER

  2. 2. Konkurrensens påverkan på skolverksamheten ur elevernas perspektiv : En studie i Linköpings kommun

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :Andreas Wåhlén; [2016]
    Nyckelord :Konkurrens; Skolsamverkan; Elevernas perspektiv; Kommunalskola; Friståendeskola; Marknadsföring; Profilering; Fria skolvalet; Påverkan;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på hur eleverna påverkas av konkurrensen som uppstår mellan kommunala och fristående gymnasieskolor. Studien syftar således till att ta reda på hur eleverna upplever sig ha påverkats av att konkurrensen mellan gymnasieskolorna har uppstått och om eleverna märker av denna konkurrens även efter att de har antagits till sin utbildning. LÄS MER

  3. 3. Multi-arenor : Inverkan på turismnäringen- flöden- och symboliska värden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Filip Napiorkowski; Robin Högfors; [2014]
    Nyckelord :Multi-purpose stadiums; Läkerol Arena; Löfbergs Arena; Cloetta Center; Events; Tourism; Symbols; Image; Competition; Regional Development; Multi-arenor; Läkerol arena; Löfbergs arena; Cloetta Center; Evenemang; Turism; Symboler; Image; Konkurrens; Regional utveckling.;

    Sammanfattning : Idrottsarenor, och för denna uppsats del, ishockeyarenor, har med åren kommit att få större betydelse än bara den betydelsen den skapar för själva idrottsföreningen och laget som spelar där. Allt fler arenor har fått ett så kallat multi koncept och således blivit multi-arenor. LÄS MER

  4. 4. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOHANNA PERSSON RANVEG; ELIN GAHM; [2014]
    Nyckelord :Sändare; Mottagare Konsument; Upplevelse; Exponering; Butikskoncept; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER

  5. 5. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER