Sökning: "Marknadsföring brus"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Marknadsföring brus.
1. Hur kommuniceras klimatfördelarna med att bygga flerbostadshus i trä
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : I takt med en ökad konsumentmedvetenhet och kunskap kring konsumtionens klimatpåverkan kritiseras traditionella strategier inom marknadsföring allt hårdare. Kritiken har framförallt handlat om marknadsförares främjande av överkonsumtion och att på så sätt ha bidragit att skapa ett ohållbart konsumtionssamhälle. LÄS MER
2. Neuromarketing : En kvalitativ studie, där svenska marknadsföringsexperters förhållningssätt till neuromarketing behandlas.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : I ett samhälle där konsumenter översköljs av information, har marknadsförare tvingats hitta nya vägar att nå ut med sitt budskap. Marknadsförare måste förutom att tränga igenom ett massivt brus av reklam, söka djup förståelse kring konsumenters beteenden. LÄS MER
3. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER
4. Tillämpad flerkanalstrategi : En studie om hur designintensiva företag kombinerar sina försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : This study aims to map out how small designintensive businesses combine multiple channels to achieve competitive advantage. The internet has provided retailers with a competing channel and while this can be a source of competitive advantage, it also provides the risk of cannibalization. LÄS MER
5. Lokala mindre klädesaktörer, syns de? : -En kvalitativ studie kring mindre klädesbutikers arbete med varumärkesbyggande på internet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : I dagens snabbföränderliga marknadssituation finns det mycket som styr om och på vilket sätt informationen når mottagaren, det är inte alltid lätt att göra sig hörd bland allt brus, i synnerlighet inte om man är en mindre aktör. Dagens huvudroll i marknadsföringssammanhang besitts av internet. LÄS MER