Sökning: "Marknadsföring entreprenörskap"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden Marknadsföring entreprenörskap.

  1. 1. Entreprenöriell marknadsföring i små- och nya företag : En kvalitativ studie om marknadsföring i startups

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Löfroth Johansson; Jacob Eckervig; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurial marketing; entrepreneurship; marketing; start-up; self-employment; small business.; Entreprenöriell marknadsföring; entreprenörskap; marknadsföring; nyföretagande; egenföretagande; småföretag.;

    Sammanfattning : Small businesses have often been neglected in traditional marketing research as it has primarily focused on large, resource-rich companies. Small entrepreneurial companies are characterized by the fact that the entrepreneur is the main coordinator in the company. LÄS MER

  2. 2. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  3. 3. To what extent does ethnic marketing theories apply to multi-ethnic consumers? : A qualitative study examining the impact of the consumer acculturation process on ethnic marketing within a multi-ethnic country (Sweden)

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Albin Hedstål; Ranim Chihabi; Eddy Nganji; [2022]
    Nyckelord :Business administration; International Business;

    Sammanfattning : Ethnic marketing highlights the significance of ethnic and cultural influence on the perception of the advertisement by the end customer. Ethnic marketing has existed for a long time, companies worldwide have been trying to excel at implementing ethnic marketing in an effort to target ethnic minorities. LÄS MER

  4. 4. Vägen till framgång : En kritisk diskursanalys av Bossbabes webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ida Lindskog; Julia Nilsson; [2022]
    Nyckelord :women; entrepreneurship; communication; success; marketing; gender norms; stereotypes; semiotic; visibility; pink marketing; discourse; kvinnor; entreprenörskap; kommunikation; framgång; marknadsföring; könsnormer; stereotyper; semiotik; visibilitet; pink marketing; diskurs;

    Sammanfattning : Title: Road to success: A critical discourse analysis of Bossbabe's web communication  The aim of the study was to investigate and problematize how companies involved in coaching of women's entrepreneurship relate to and construct the discourse of success. The theoretical areas covered are individualisation and reintegration, the expert society, gender theory and gender roles, and relationship-building marketing. LÄS MER

  5. 5. Employee Motivation in the Event of Unexpected Change : The roles of time and uncertainty in employees’ adaptability to change

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Robin Vipp Oskarsson; Hampus Johansson; [2021]
    Nyckelord :Employee Motivation; Work from home; Long-term adaptation; Time; Outcome uncertainty; Change process; Covid-19;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic has made a major impact on organizations around the world since the outburst at the beginning of 2020. This has led the organization to let their employees work remotely from home. This situation has brought challenges for the employees which in turn have been forced to adapt to a new working environment. LÄS MER