Sökning: "Marknadsföring glas"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Marknadsföring glas.

  1. 1. Den etiska mjölkkonsumenten : En studie om hur mjölkprodukters etiska märkning påverkar konsumenters smakupplevelse och betalningsvilja

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Manne Pettersson; Michael Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Ekologisk; lokal; konsumenter; betalningsvilja; smakupplevelse; etisk märkning;

    Sammanfattning : Syfte: . En upplevd avsaknad av studier som undersökt etisk märkning av produkter med avseende på smakupplevelse och betalningsvilja var avstampet för vår uppsats. LÄS MER

  2. 2. ProViva - En studie om hur en mervärdesprodukt förmedlas och uppfattas

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Glimvall; Maria Engström; Therese Sjöberg; [2011]
    Nyckelord :proviva; probiotika; functional foods; konsumtion; marknadsföring; lactobacillus plantarum 299v; Social Sciences;

    Sammanfattning : Functional foods är livsmedel som har en vetenskaplig positiv effekt på hälsan. Ett område inom Functional foods är probiotika, levande bakterier som kan påverka tarmens bakterieflora positivt. ProViva är en fruktdryck som innehåller den probiotiska bakterien Lactobacillus Plantarum 299v . LÄS MER

  3. 3. Allting har ett pris : En fallstudie om hur fem konsthantverkare i Östergötland prissätter sina produkter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Emma Carlsson; [2010]
    Nyckelord :Prissättning; konsthantverkare; konsthantverk; produkt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ge en bild av, och skapa förståelse för hur etablerade konsthantverkare i Östergötland prissätter sina produkter och på så sätt skapa en diskussion kring prissättningssituationen bland konsthantverkare i Östergötland. Utifrån syftet har två frågeställningar formulerats. LÄS MER

  4. 4. Förpackning av smör : Från vardag till exklusivitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Tobias Svensén; [2009]
    Nyckelord :livsmedel; exklusiv; smör; förpackning; glas; produktdesign; restaurang;

    Sammanfattning : Målet med mitt examensarbete har varit att formge en smörförpackning åt Emåmejeriet, där huvudanvändarna är restaurangpersonal och restauranggäster, som jobbar respektive besöker de mest exklusiva krogarna i Sverige. Syftet med uppsatsen är att beskriva ett uppdrag som har genomförts i samarbete med Emåmejeriet samt att återge min designprocess och mina ställnings-taganden under denna process. LÄS MER

  5. 5. EMOTIONELL TOUCHÉ : En observation av kundbeteende vid köp av vinglas

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Linda Arvids; Gentiana Qavolli; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; sinnesmarknadsföring; känselsinnet; taktil; servicelandskap; kundbeteende; vinglas; produkt;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur viktig är känseln för en viss typ av produkt? Syftet för uppsatsen är att undersöka om, hur och varför känsel är viktig för just vinglas. Vi vill skapa en större förståelse för hur känseln kan påverkas med hjälp av övriga sinnen som syn och doft. LÄS MER