Sökning: "Marknadsföring ica maxi"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Marknadsföring ica maxi.
6. Mer kött på benen : En studie i vad som påverkar vid konsumenters val av kött i butik
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka och analysera olika faktorer som påverkar konsumenten i dennes köpval av köttprodukter. Ämnet är högst intressant då vi idag konsumerar allt mera kött samt att det råder ett stort tvivel kring produkten. Uppsatsen har ett deduktivt angreppsätt och är utförd genom en kvantitativ undersökningsmetod. LÄS MER
7. Målmedvetenhet i butiker : Hur konkreta och abstrakta uppdrag påverkar konsumenters köpbeteende
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur konkreta och abstrakta uppdrag påverkar konsumenters köpbeteende i livsmedelsbutiker. Genom en kvantitativ studie på Ica Maxi i Karlstad undersöktes hur uppdragets karaktär påverkar faktorer som antal observationer, spenderad tid i butiken samt antal produkter i varukorgen. LÄS MER
8. Asking for Help in a Creative Way: - The effect of creativity in charity advertising
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : There are an infinite number of charity organizations over the world and they are all competing for different kinds of donations. As a result of this, charity organizations spend large monetary amounts on marketing. LÄS MER
9. Är allt butiksbakat bröd bake-off? : En studie om att ändra förutfattade meningar.
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Problemformuleringen i denna uppsats har framställts på uppdrag av ICA Maxi Karlstad. De upplever att deras kunder inte är medvetna om att ICA Maxi erbjuder ett bageri i sin butik, där sex bagare bakar allt bröd från grunden. LÄS MER
10. The Smell of Money: A study of how scents can affect behavior and attitudes
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The use of scents in marketing has been rather limited in Sweden despite the known strengths of the human olfaction. Research has been done, although most with origin outside of Sweden. Swedish firms using scents ”simply believe in the concept” and do not know whether the scents have an effect or not. LÄS MER