Sökning: "Marknadsföring jeans"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Marknadsföring jeans.

  1. 1. Hållbar marknadsföring inom svenska modeföretag : En utforskande studie om dess påverkan på konsumenters förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Ågren; Johan Olsson; Robin Persson; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; Transparency; Greenwashing; Consumer trust; Hållbar marknadsföring; Transparens; Greenwashing; Konsumentförtroende;

    Sammanfattning : Företag verksamma inom modebranschen har idag en stor förväntan från omvärlden att agera hållbart i de handlingar de genomför. De senaste åren har kunskapen från konsumenterna ökat gällande de globala hållbara problemen inom de sociala, ekonomiska och ekologiska sektionerna. LÄS MER

  2. 2. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  3. 3. #Sociala medier : en studie om hur textila modeföretag bör kommunicera med kunder i sociala medier

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :YVONNE NYMAN; ANNY CHU; [2013]
    Nyckelord :Sociala nätverk; sociala medier; relationsmarknadsföring; word of mouth WOM ; integrerad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur textila modeföretag kan använda sociala medier. Vi frågar oss också hur företagen ska använda medierna för att få en närmre relation med kunder och hur sociala medier kan skada och stärka textila modeföretag. LÄS MER

  4. 4. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN :  En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Per Linder; Viktor Österberg; Christopher Raneklint; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkeshantering; mode; etablering; varumärkesidentitet; positionering; internationalisering; kommunikation; image; amerikanska marknaden; Nudie; WESC; Eton;

    Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER

  5. 5. Key success factors : The internationalisation of Swedish fashion companies

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Stefan Lind; Jerry Knudsen; [2008]
    Nyckelord :Marketing; Branding; Country of Origin; Uppsala model; Internationalisation; Psychic distance; Fashion; Icons; Made in Country Brand Model; One- Person Decisions.;

    Sammanfattning : Background: The Swedish fashion market today quickly becomes too small, even for the new companies, and they are quick to take the step abroad and launch their internationalisation process. With a focus on the four Swed-ish fashion companies Filippa K, Acne Jeans, Nudie Jeans and Whyred, we have analysed how these representatives of the industry have interna-tionalised themselves. LÄS MER