Sökning: "Marknadsföring kosmetika"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Marknadsföring kosmetika.

  1. 1. Tillåtna överdrifter eller vilseledande marknadsföring? En utredning om vilseledande marknadsföring av kosmetika enligt 10 § marknadsföringslagen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Fredrik Nordqvist; [2023]
    Nyckelord :Immaterialrätt; marknadsrätt; marknadsföringsrätt; puffery; vilseledande; överdrifter; reklam; kosmetika; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Marketing Act is largely based on the Unfair Commercial Practices Directive. The directive stipulates that an assessment in accordance with the Swedish Marketing Act should be made in line with the directive. In Sweden, there is a long tradition of making strict and restrictive assessments regarding exaggerations in marketing (puffery). LÄS MER

  2. 2. Svep upp för 20% mer miljöpåverkan - Sociala mediers inverkan på människor och miljö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Eleonor Klang Åkesson; Linnea Eng; Andrea Hägg; [2019]
    Nyckelord :Influencers; Sociala medier; Miljö; Unga vuxna; Beteende; Konsumtion;

    Sammanfattning : Sociala medier och yrkesgruppen influencers spelar idag en viktig roll i företags marknadsföringsstrategier. Reklam genom influencers har visat sig vara en effektivmarknadsföringsstrategi och influencers inom kategorin mode och skönhet får in största delen av sina intäkter genom samarbeten med företag. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation – hur kulturellt anpassad är den?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Pallesen; Sofie Holmberg; [2014]
    Nyckelord :Global marknadsföring; Global Marknadskommunikation – Anpassad och Standardiserad; Kultur; Indien; Tyskland; Sverige; Kosmetika.;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats behandlar multinationella företags anpassning av sin marknadskommunikation utifrån marknaders kulturella olikheter. Vi fokuserar på ett företags anpassning av marknadskommunikationen i form av direktförsäljning i världen i allmänhet och Sverige, Tyskland och Indien i synnerhet. LÄS MER

  4. 4. Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maria Skoglund; Alexandra Lind; [2012]
    Nyckelord :The Body Shop; Ethical profiling; CSR; Corporate Social Responsibility; Åhléns; Ethical marketing; The Body Shop; Etisk framställan; CSR; Åhléns; Etisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. LÄS MER