Sökning: "Marknadsföring marknad"

Visar resultat 21 - 25 av 277 uppsatser innehållade orden Marknadsföring marknad.

  1. 21. Från Östgötaslätten till matupplevelse : En kvalitativ studie av värdekedjan mellan producent, grossist och restaurang på en lokal marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Gunnarsson Folkegård; Sebastian Olivares; [2020]
    Nyckelord :Valuechain; locally produced raw materials; local market; wholesale; added value; value-creating; producers; Värdekedja; lokalt producerade råvaror; lokal marknad; grossist; mervärde; värdeskapande; producent;

    Sammanfattning : Restaurangutläggen har ökat sedan 2010 och efterfrågan på lokalt producerad mat har ökat allt mer senaste tiden, vars syfte inte längre enbart syftar till att mätta idag. Trender har lett till att mervärden inom mat såsom kvalité, hållbarhet och ursprung efterfrågas, varpå restauranger har anpassat sig till detta för att skapa en matupplevelse. LÄS MER

  2. 22. "Det är helt sjukt att man ska behöva raka av sig håret": En kvalitativ analys av heteronormativitet i reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Karin Palm; Rebecka Hermansson; [2020]
    Nyckelord :Icke-stereotypisk reklam; Försvarsmakten; queerteori; heteronormativitet; multimodal socialsemiotisk analys; Social Sciences;

    Sammanfattning : Genom en socialsemiotisk multimodal analys tillsammans med en queerteoretisk ansats syftar denna uppsats till att ge nya insikter till fältet för strategisk kommunikation, marknadsföring och icke-stereotypisk reklam. Reklam har länge använt sig av stereotypa framställningar vilket är problematiskt eftersom det bygger på generaliserande antaganden av personer och grupper. LÄS MER

  3. 23. Influencer marketing : strategiska val ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Andersson; Amanda Ledberg; Louise Degerlo; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; social influence; online behavior; interaktion; social media; media strategy; marketing.; Influencer marketing; Instagram; socialt inflytande; online beteende; interaktion; sociala medier; mediastrategi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en av de snabbast växande delarna i reklambranschen, och med hjälp av influencer marketing har varumärkena möjlighet att skapa en nära relation med sina konsumenter på Instagram. Idag använder många företag sig av influencers med ett stort antal följare för att marknadsföringen skall vara så effektiv som möjlig. LÄS MER

  4. 24. Förändringsbara funktioner i kläder : En experimentell studie om förhållande mellan plagg, användare, miljö och uttryck

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Lydia Liljegren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker förändringsbara kläder utifrån ett hållbarhets- och användarperspektiv. Undersökningen utgörs av såväl en teoretisk del som en praktiskt del, där den teoretiska delen består av en litteraturstudie som används för att förstå konsumenters preferenser och uppfattningar gällande förändringsbara kläder. LÄS MER

  5. 25. Att se behov som andra missar : En kvalitativ fallstudie om hur ett företag har etablerat sig på en konkurrensutsatt marknad

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Johanna Bertils; Linnea Dinesen; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utifrån denna studie går det att dra slutsatsen att företagets differentieringsstrategier har utgått från marknadsföringsmixen, STP-processen, värdeskapande, differentiering, relationsmarknadsföring & word of mouth, upplevelsebaserad marknadsföring och datadriven        marknadsföring. Förutom dessa faktorer har även företagets kultur och affärsidé varit en bidragande faktor till framgång. LÄS MER