Sökning: "Marknadsföring matkedjor"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Marknadsföring matkedjor.

  1. 1. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier; Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Dellborg; My Dorup; [2018]
    Nyckelord :Influencer-marketing; varumärken; MatHem; Mat.se; sociala medier;

    Sammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER

  2. 2. En plattform som erbjuder nya kommunikationsmöjligheter : En kvalitativ studie om varför butiker inom Coop och ICA använder sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation; Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Sebastian Karlsson; Jonathan Hjort; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; kommunikation; social närvaro; marknadsmix.;

    Sammanfattning : Allt fler personer använder sig av sociala medier, något som också fler och fler företag tycks uppmärksamma.Syftet med denna studie är att ta reda på varför butiker inom två svenska organisationer använder sociala medier som marknadsföringskanal, och varför vissa specifika kanaler föredras framför andra. LÄS MER