Sökning: "Marknadsföring med hjälp av hemsida"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Marknadsföring med hjälp av hemsida.

  1. 1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Wahlström; Michiel Noback; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Social media; Social Commerce; Marknadsmixen; Startup; Kotler 4P;

    Sammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER

  2. 2. All makt åt Estrid, vår befriare : En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Isabelle Haglund Wigh; Hanna Opara Granlund; [2021]
    Nyckelord :Estrid; Razor; Norm; Body hair; Text analysis; Estrid; Rakhyvel; Normer; Kroppsbehåring; Textanalys;

    Sammanfattning : Uppsatsen All makt åt Estrid, vår befriare - En kvalitativ textanalys av Estrids varumärkesidentitet undersöker företaget Estrids marknadsföring. Analysen har genomförts med hjälp av en kvalitativ textanalys, med fokus på semiotik och retorik. LÄS MER

  3. 3. Rankinglogikens påverkan på universitetsvärlden : en kvalitativ studie av samhällets kvantifiering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Lisa Rebecca Truedsson; Emma Helton; [2021]
    Nyckelord :Ranking; universitet; medielogik; rankinglogik; varumärke; mätbart samhälle; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats heter ”Rankinglogikens påverkan på universitetsvärlden” och är skriven av Emma Helton och Lisa Truedsson på Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Samhällets digitalisering har underlättat insamlingen av data, och därmed skapat bättre förutsättningar för kvantifiering och ranking. LÄS MER

  4. 4. Pornhubs Coronamarknadsföring - En studie om Pornhubs marknadsföring av kvinnor under covid-19-pandemin2020.

    L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Hanna Meyer; [2020]
    Nyckelord :Pornografi; marknadsföring; Pornhub; covid-19 pandemin; Instagram; makt- och normaliseringsteori; Foucaults maktanalys.; Social Sciences;

    Sammanfattning : “Stay at home if you can and we’ll keep you entertained (…)”. Nämnda citat kom-mer från Pornhub, den hemsida som har flest pornografiska videos i världen. Citatet publicerades i samband med covid-19-pandemin 2020 och är ett exempel på hur Pornhub utnyttjat en situation där människor är extra sårbara för att locka till sig kunder. LÄS MER

  5. 5. Millenniers Online Köpbeteende : En kvalitativ studie av kommersiella hemsidor

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sandra Holmsten; Anoma Wallinder; [2018]
    Nyckelord :Millennier; köpbeteende; kommersiella hemsidor; marknadsföring; online stickiness; influencer marketing;

    Sammanfattning : Studien har undersökt millenniers köpbeteende på kommersiella hemsidor online med syfte att få en djupare förståelse för dessa beteenden. Detta har undersökts med hjälp av följande två forskningsfrågor: ”Vilka faktorer påverkar millenniers val av kommersiella hemsidor?” samt ”Vilka faktorer påverkar millennier att stanna kvar på en hemsida och spendera pengar?”. LÄS MER