Sökning: "Marknadsföring på Instagram"
Visar resultat 1 - 5 av 228 uppsatser innehållade orden Marknadsföring på Instagram.
1. Unga modeintresserade kvinnors uppfattning om influencer-marknadsföring på Instagram och dess påverkan på köpbeteendet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER
3. Oavsiktlig marknadsformning? : En kvalitativ studie av svenska livsmedelsföretags reaktioner på prisförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den svenska livsmedelsmarknaden har under början av 2023 genomgått faser där priserna först har höjts och sedan har sänkts. Studien syftar till att undersöka om livsmedelsföretags reaktioner på prisförändringar kan resultera i så kallad oavsiktlig marknadsformning. LÄS MER
4. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
5. Kvinnlig egenmakt i reklam, autentiskt eller inte? : En multimodal kritisk diskursanalys av hur Djerf Avenue och Victoria´s Secret PINK konstruerar diskurser om kvinnor på Instagram
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur modeföretagen Djerf Avenue och Victoria’s Secret PINK konstruerar diskurser om kvinnor i sin marknadsföring på Instagram. Vidare analyseras huruvida dessa diskurser om kvinnor kan ses autentiska eller inte i relation till femvertising och kommodifierad feminism. LÄS MER