Sökning: "Marknadsföring skolor"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden Marknadsföring skolor.

  1. 1. Sociala mediers inverkan vid ungdomars karriärval : - En studie om två fokusgrupper och deras upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Majja Frisk; Evelina Snellman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala omgivningsfaktorer är en central del i konstruktionen av individens karriäridentitet. Sociala medier kan idag ses som en sådan faktor då ungdomar spenderar mycket tid online på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Den sociala bakgrundens implikationer efter införandet av det fria skolvalet 1992

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Amina Manjgafic; Simon Samuelsson Larsson; [2022]
    Nyckelord :Decentralisering; etnicitet; friskolereformen; kvasimarknad; marknadsföring; segregation; skolvalspolicy; social bakgrund; social klass;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt undersöker relationen mellan begreppet social bakgrund och det fria skolvalet samt hur detta kan relateras till lärarprofessionen. För att undersöka området valdes tio vetenskapliga artiklar ut och granskades för att sammanställa ett resultat. LÄS MER

  3. 3. Säljande information - Skolors sociosemiotiska strategier för marknadsföring på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Tekla Alsbjer; [2020]
    Nyckelord :Skola; Instagram; sociala medier; marknadsföring; informationsspridning; sociosemiotik;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att synliggöra olika typer av strategier som olika skolor använder sig av när de marknadsför sig på Instagram. Den syftar även till att undersöka hur dessa strategier används och vilken effekt det får för betraktaren. Analysen görs utifrån ett sociosemiotiskt teoretiskt ramverk och en multimodal textanalys. LÄS MER

  4. 4. Industri och digitalisering i Västernorrland : En kartläggning

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Gustaf Lindberg; Marcus Sawert; [2018]
    Nyckelord :Digitise; digitalization; digital transformation; Smart Industri; Region Västernorrland; Digitalisera; digitisera; digital transformation; förädlingsgrad; region västernorrland;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to map the small and medium sized industrial companies in Västernorrland and their work with digitalization. This was performed with the help of an analysis where data from the companies book keeping were retrieved from a database together with a survey that was sent to the companies. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringens roll i gymnasieskolan : Sett från två perspektiv; elever och ledning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Fanny Jakobssson; Sofia Månsson; [2016]
    Nyckelord :Tjänstmarknadsföring; Skolform; Gymnasieskolan; Marknadsföringstekniker; WOM; Konkurrens; Elever; Ledning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka marknadsföringens roll i gymnasieskolor och hur den sedan uppfattas av skolmarknadens aktörer, samt att undersöka vilka marknadsföringstekniker som används idag. Denna uppsats har huvudsakligen undersökt fyra stycken olika gymnasieskolor belägna i Halmstad. LÄS MER