Sökning: "Marknadsföring system"

Visar resultat 1 - 5 av 237 uppsatser innehållade orden Marknadsföring system.

  1. 1. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  2. 2. What is next for the digitalisation of Swedish Healthcare? An exploratory study of the digital healthcare ecosystem and the business model innovation of e-Health providers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ebba Salén; Erik Fritz; [2023]
    Nyckelord :Business Model Innovation; Ecosystem Strategy; Digital Disruption; Electronic Health; Marketisation;

    Sammanfattning : With an ageing and growing population, health- and social systems globally are facing challenges in ensuring that their national infrastructure can handle this demographic shift. Within the upcoming 10-year period, the group of people above the age of 80 years is forecasted to increase by 50 per cent in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER

  4. 4. Multidimensional Well-being in Regenerative Tourism Experiences : Travelers’ insights from Mahakala Retreats in Montenegro

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sandrina Thurow; [2023]
    Nyckelord :Regenerative tourism; human well-being; hedonic well-being; eudaimonic well-being; social well-being; human-nature relationship; tourism experience; Mahakala Retreats;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic had considerable effects on the tourism industry as well as on individuals. The lockdown led to long-lasting mental health consequences. Equally, awareness of well-being increased, and consequently, demand for tourism experiences that focus on well-being rose. LÄS MER

  5. 5. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER