Sökning: "Marknadsföring uppsatser"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Marknadsföring uppsatser.

  1. 1. Utvecklingen av svensk läkemedelsreklam för receptbelagda och receptfria läkemedel : Perioden från sekelskiftet år 1900 till nutid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Danijela Hagblom; [2018]
    Nyckelord :läkemedelsreklam; svensk läkemedelsreklam; marknadsföring; reklam; läkemedel; farmaci; läkemedelsindustri; etiska normer;

    Sammanfattning : Följande uppsats analyserar utvecklingen av läkemedelsreklam i Sverige under perioden från sekelskiftet 1900 till nutiden. Under denna period har läkemedelsreklam gått genom många förändringar. LÄS MER

  2. 2. Hitta ut : Ett svenskt folkhälsoprojekt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Erik Thorsson; [2015]
    Nyckelord :Hitta ut; folkhälsa; friskvård; fysisk aktivitet; FaR.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Thorsson, E. 2015. Hitta ut – Ett svenskt folkhälsoprojekt. Uppsatser Kulturgeografiska institutionen, Uppsala universitet. LÄS MER

  3. 3. The development of GIS-usage in developed and undeveloped countries during 2005-2014: Tendencies, problems and limitations

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Jessica Ahlgren; Sophie Rudbäck; [2014]
    Nyckelord :Begränsning; Utveckling; U-länder; I-länder; GIS; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Geographical Information System (GIS) is a technique that has revolutionized the way we process spatial data. The possibilities for GIS are endless and it is today used in a wide range of subject areas such as social planning, environmental monitoring and marketing. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som generellt påverkar bostadssäljares val av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Danis Ayoubi; [2014]
    Nyckelord :Marketing; relationships; service; real estate agents; Marknadsföring; relationer; tjänst; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i denna uppsats är att konsumenters val av fastighetsmäklare är beroende av fyra faktorer. Dessa är enligt mig följande: fastighetsmäklaren, kundbeteende, objektet och fastighetsmarknaden. Fokus har alltså legat på dessa fyra faktorer vid framtagning av teori för denna uppsats. LÄS MER

  5. 5. Hur kan företag med lågengagemangsprodukter gå tillväga för att uppnå emotionell och sann lojalitet gentemot kunderna? : En kvalitativ studie på SCAs produkter Edet papper och Libresse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnéa Sundqvist; Susanna Hillborg; [2012]
    Nyckelord :lågengagemang; kundlojalitet; emotion; emotionell lojalitet; kundvärde; marknadsföring;

    Sammanfattning : In a competitive market as supermarkets, hundreds of the same products fight for attention in the shops. Every day thousands of targeted advertising messages is given to us. As a natural result of all this, power is transferred to consumers. LÄS MER