Sökning: "Marknadsföring utbyte"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.

  1. 1. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  2. 2. User Generated Content : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters inställning till autenticitet av användargenererat innehåll och marknadsföring på Instagram genom influencers inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Arseny Selov; Fariza Kashaeva; [2022]
    Nyckelord :User Generated Content; UGC; Instagram; Influencers; Influencer-Marketing; Authenticity; Brand Authenticity;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har tagit 2000-talet med storm vilket har lett till en ny era av Web 2.0. En era som möjliggör för användare att enkelt producera digitalt innehåll och med ett klick publicera det för hela världen att se. LÄS MER

  3. 3. Digital prostitution - Kan brotten köp av sexuell tjänst och utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling begås på nätet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Zakarias Lifmark; [2022]
    Nyckelord :straffrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Imagine the following scenario. A man instructs a woman to perform several sexual things, in exchange for compensation, in order to satisfy him sexually. The entire course of events happens online. Would you classify this as prostitution? That is what this thesis aims to examine. LÄS MER

  4. 4. Individanpassad marknadsföring : ett hot mot konsumentens integritet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mahnoush Arezouvand; Rojano Sadat Rahsepar Mohammadi; [2022]
    Nyckelord :personalized advertising; privacy; privacy paradox; privacy calculus; personal data information; big data.Eshgham; Individanpassad marknadsföring; privacy paradox; privacy calculus; personal data information; big data.;

    Sammanfattning : Individanpassad marknadsföring drivs till stor del av de fördelar som den tillför till ett företags kundrelationer och marknadsföringsresultat. Idag försöker annonsörer möta kundernas förväntningar på en individuell nivå. LÄS MER

  5. 5. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Sahlstrand; Erik Starsmark; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Marketing; Social media; Grocery store Supermarket; Communication; Facebook; Marknadsföring; Social media; Livsmedelsbutik; Kommunikation;

    Sammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER