Sökning: "Marknadsföring utbyte"
Visar resultat 11 - 15 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.
11. Förväntningar på fördelar med projektsamarbeten : En fallstudie i utvecklingssamarbete mellan näringsliv, högskola och offentlig projektägare
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Offentlig projektägande är ett sätt att öka takten på miljöinnovationer och bidrar förutom till ett hållbarare samhälle även med tillväxt. Projektsamarbeten mellan näringsliv, offentlig aktör och högskola faller inom modellen Triple Helix och anses vara en effektiv form av samverkan där satsade resurser kan ge större avkastning. LÄS MER
12. Individuellt uppmärksammade kunder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar bidra till ökad kunskap inom ämnesområdet strategisk kom- munikation i allmänhet och individanpassad marknadsföring i synnerhet. Mer kon- kret ämnar författarna att ta fram ett underlag för hur företag som är verksamma inom marknadsföring kan jobba i bättre symbios med deras kunder. LÄS MER
13. DE KULTURELLA FAKTORERNAS INVERKAN PÅ TURISM : - En studie om resemotiv bland medborgare i Förenade Arabemiraten samt Qatar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Under de senaste decennierna har turismen i världen ökat kraftigt, inte minst i Sverige. Turistindustrin står inför många utmaningar och då konkurrensen ökar och avstånden krymper mellan olika länder och världsdelar är det viktigt att beakta de kulturella skillnader som finns och vad vi bör känna till om dessa skillnader när det gäller turism. LÄS MER
14. Opinionsledare inom Youtube : En multimetodlogisk studie som undersöker Youtubers agerande som opinionsledare inom skönhetsindustrin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker svenska skönhetsprofiler inom Youtube och deras inverkan på konsumentbeteendet. Användandet av sociala medier har förändrat hur företag med konsumenter och konsumenter med andra konsumenter interagerar med varandra. LÄS MER
15. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER