Sökning: "Marknadsföring utbyte"
Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden Marknadsföring utbyte.
21. Equity crowdfunding : en studie om tre företags sökande och finnande av kapital och mer därtill
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Denna uppsats undersöker finansieringsformen equity crowdfunding där onoterade företag bjuder ut ägarandelar till den stora massan i utbyte mot kapital. Equity crowdfunding har funnits i Sverige sedan 2013 och ett flertal företag har sedan dess lyckats erhålla finansiering genom denna finansieringsform. LÄS MER
22. Innehållskontroll av kommersiella meddelanden – särskilt om marknadsföring i bloggar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Allt fler näringsidkare väljer idag det sociala mediet bloggar som plattform för att marknadsföra sin verksamhet. Bakgrunden till denna utveckling är att kommersiella meddelanden avseende ett företags produkter eller tjänster som förmedlas av en annan part via bloggar visat sig uppfattas som mer trovärdiga än budskap som kommer från företaget via andra kanaler. LÄS MER
23. Musikrättigheter och musikbranschens avtal - särskilt om oskälighet och tolkning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Copyright is a unique right that can contain significant moral and economic values for the authors and performers within the music business. For this reason, vast international collaborations and comprehensive national legislation has led to that these actors works and performances are well protected. LÄS MER
24. Crowdfunding as an investment alternative - Why Crowdfunding?
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Today it is extremely hard to get funding for different projects trough the ordinary channels such as banks, VC or Business angels etc. In recent years this has opened up for other alternatives, one of them is Crowdfunding. LÄS MER
25. Sinnesmarknadsföring ur ett konsumentperspektiv : Medvetenhet och reaktioner till experimentella metoder.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Ett hårdare konkurrensklimat vad gäller antalet produkter och tjänster påmarknaden i kombination med de möjligheter nya marknadsföringskanaler ger, harresulterat i att många företag idag väljer att anta experimentellamarknadsföringsstrategier för att lyckas profilera sig på marknaden. Syftet med våruppsats är att ur ett konsumentperspektiv undersöka medvetenheten kring hurföretag marknadsför produkter och tjänster genom att stimulera de mänskligasinnena samt undersöka reaktioner och åsikter om detta. LÄS MER