Sökning: "Marknadsföringsbudskap"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringsbudskap.

  1. 1. Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olle Grönvall; Emilia Ewa Marianne Nilsson Mörnstam; Ebba Sandvig; [2022]
    Nyckelord :inre motiv; yttre motiv; marknadsföringsbudskap; lyxvarumärken; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Jag vill inte skryta men tröjan är svindyr – en experimentell studie om sociala och personliga motiv bakom lyxkonsumtion Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Olle Grönvall, Emilia Nilsson Mörnstam, Ebba Sandvig Handledare: Johan Gromark Nyckelord: inre motiv, yttre motiv, marknadsföringsbudskap, lyxvarumärken, konsumtion Syfte: Syftet med studien är att genom ett experiment undersöka huruvida sociala eller personliga motiv ligger bakom konsumtion av lyxprodukter samt effekten av marknadsföringsbudskap. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk är utformat för att analysera samt bekräfta eller förkasta studiens två hypoteser. LÄS MER

  2. 2. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Emma Kantarp; Monika Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Internal communication; management blog; continuous improvements; blog; blog design; internkommunikation; ledningsblogg; ständiga förbättringar; blogg; bloggdesign;

    Sammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för   internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta   ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga.   Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet   ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete   ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta   ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga   förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER

  3. 3. Lansering av smink med sociala medier som marknadsföringskanal : En kvalitativ studie om hur konsumenter påverkas att sprida marknadsföringsbudskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nathalie Ahnemark; Moa Ranggård; [2015]
    Nyckelord :lansering; sociala medier; kosmetik; projekledning; WoM; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har den globala kosmetikaindustrin genomgått en enorm ekonomisk tillväxt. Sminkföretagen lägger stora summor på marknadsföringsinsatser för att upprätthålla konsumtionsmönstret bland konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Alternativ marknadsföring

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Isabelle Bergander; Josefine Nordqvist Svensson; [2014]
    Nyckelord :Traditionell marknadsföring; Konsumentbeteende; Kreativitet; Traditional Marketing; Guerrilla Marketing; Alternative Marketing; Consumer Behaviour; Marketing Message; Credibility; Creativity; Marketing Communication; Gerillamarknadsföring; Alternativ marknadsföring; Marknadsföringsbudskap; Trovärdighet; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : konsumenterna för att kunna tränga igenom ett samhälle starkt präglat av mediebrus. Deträcker inte att öka frekvensen av reklam då konsumenter visar en allmän reklamtrötthet. Dentraditionella marknadsföringen har tappat sin effekt och nya marknadsföringsmetoder, såsomgerillamarknadsföring, har vuxit fram. LÄS MER

  5. 5. Viral marknadsföring : egenskaper hos virala reklamklipp

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Niklas Söderbäck; Niklas Tedebo; [2014]
    Nyckelord :Viral marknadsföring; virala reklamklipp; sociala medier; word of mouth;

    Sammanfattning : Genom Internets uppkomst och sociala mediers utveckling har konsumenter allt mer börjat vända sig bort från traditionella medier som radio, TV och nyhetstidningar. Detta eftersom konsumenter ser sociala medier som en mer trovärdig källa till information och att det erbjuder dem att själva ha kontroll över sin mediekonsumtion. LÄS MER