Sökning: "Marknadsföringsforskning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringsforskning.
1. Loyalty program in a collegial sports context: promoting student fan behavior through rewards strategies
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Författare: Max Lundmark Handledare: Bo Carlsson, Gun Normark. Nyckelord: Loyalty/rewards programs, reinforcement, consumer behavior. Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur amerikanska universitet använder lojalitetsprogram. LÄS MER
2. Sociala medier : En bibliometrisk domänanalys
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Forskning kring Sociala medier studerades i denna uppsats, och tog avstamp i den modell skapad av Birger Hjørland och Hanne Albrechtsen som kallas domänanalys. Modellen lämpar sig för studier kring hur olika domäner producerar och använder sig av information, och synliggör olika domäners informationsbehov, vilket i förlängningen bygger en god grund för bibliotekarier och informationsspecialister och vidare Biblioteks- och informationsvetenskapen och dess fortsatta utveckling. LÄS MER
3. Marknadsföring för alla?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Marknadsföring för alla? - En fallstudie om en privat och en offentlig aktörs förutsättningar för marknadsföring. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för service management. LÄS MER
4. Kommunen som varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Alla gör det - kommuner, städer, regioner och länder arbetar för att stärka eller skapa sig varumärken. Under de senaste åren har city branding blivit ett populärt ämne bland stadens lokalpolitiker, köpmän och marknadsförare för att locka till sig företag, investerare, besökare och ny befolkning till staden. LÄS MER
5. Teori och Praktik : En studie beträffande svensk forskning om internationalisering i svenska företag och dess relevans för praktiker utifrån Handelskammaren, Exportrådet och forskare
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Title: Theory and Practice: A study of Swedish Research on the Internationalization in Swedish Business and its Relevance to Practice´s, according to The Camber of Commers, Swedish Trade Council and researchers. Main issue: Within marketing science, there is an general ongoing discussion about the gap between researchers and practitioners, this leads to the thesis main issue on whether the Swedish marketing research conducted in the internationalization of Swedish companies, is relevant to practitioners and provides essential tools for practitioners to applicable in real business situations. LÄS MER