Sökning: "Marknadsföringsmix 4 p"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Marknadsföringsmix 4 p.
1. Food truck som ett nytt fenomen i Skåne
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Food truck is a mobile restaurant business which originates from the United States, and can now be seen also in Sweden. There are specific guidelines regarding the food that are served from the food trucks rolling the streets of Skåne from 2013. LÄS MER
2. Träpellets: en växande affärsmöjlighet : Produktion av träpellets i Brasilien för export till Europa
Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Träpellets: en växande affärsmöjlighet Produktion av träpellets i Brasilien för export till Europa Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Susanna Tosterud Handledare: Jonas Kågström Datum: 2012 – Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka de ekonomiska förutsättningarna som finns att tillverka pellets i Brasilien för export till Europa. Metod: Studien har använt en kvalitativ metodansats där datainsamlingen för empiriavsnittet består främst av semistrukturerade öppna intervjufrågor, som skickades till respondenterna via mejl. LÄS MER
3. Arenaevenemang : En studie av ett antal svenska arenors evenemang och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De senaste tio åren har det byggts ett stort antal nya arenor i Sverige, några exempel är Kinnarps Arena i Jönköping och Ejendals Arena i Leksand. En arenas huvudverksamhet är i huvudsak sportevenemang. LÄS MER
4. Vad styr valet av revisionsbyrå?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Vad styr valet av revisionsbyrå? Revisionsbyråers kunder kan ha svårt att uppfatta konkreta skillnader mellan byråernas revision, då dess utformning är standardiserad. Revisionens homogena utformning, kravet på oberoende i relation med företaget som ska revideras, vissa normer vid prissättningen av revision och kravet på saklighet i marknadskommunikationen medför begränsningar för revisionsbyråerna när det gäller differentiering av revisionstjänsten. LÄS MER