Sökning: "Marknadsföringsmixen"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringsmixen.

  1. 1. Geografiska skillnader i konsumenters köpbeteende : En kvantitativ studie om bostadsortens påverkan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victoria Westin-Ericsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Globaliseringen av handeln har lett till att konsumenters köpbeteende är mer komplexa än tidigare. Tillsammans med att allt fler flyttar till större städer, vilket skapar en större klyfta mellan landsbygd och större städer, blir även skillnader i köpbeteendet tydligt märkbara. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsmixens fortsatta betydelse, med hänsyn till digitaliseringen. : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi; Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Joel Lager; Pontus Hermansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing Mix; Digitalization; Big Data; Marknadsföringsmixen; Digitalisering; Big Data;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att diskutera hur marknadsföringsmixen kunnat bevarat sin betydelse över tid inom området marknadsföring, med hänsyn till de förändringar som digitaliseringen inneburit. Metod: Studien genomfördes som en systematisk litteraturstudie. LÄS MER

  3. 3. Cirkulär ekonomi integrerad i affärsmodellen : en fallstudie av industriföretaget Dustcontrol AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ellinor Berg; Lovisa Larsson; Karolina Svensson; [2018]
    Nyckelord :affärsmodell; cirkulär ekonomi; integrering; miljöarbete; små- och medelstora företag;

    Sammanfattning : Världen över råder en diskussion kring den globala resurshanteringen och dess påföljder, då jordens resurser förbrukas allt snabbare. Majoriteten av företagen har idag ett linjärt synsätt i sin affärsmodell, vilket innebär att de inte tar hänsyn till vad som händer med produkten efter slutkonsumtion. LÄS MER

  4. 4. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustaf Weinebrandt; Sara Pernbrink; [2018]
    Nyckelord :Marketingmix; 4P; Product; Place; Price; Promotion; Marketing; Marketing theory; Kotler; McCarthy; Digitalization; Social media; Relationship marketing; Gummeson; Grönroos.; Marknadsföringsmix; 4P; Produkt; Plats; Pris; Påverkan; Marknadsföring; Marknadsföringsteori; Kotler; McCarthy; Digitalisering; Sociala medier; Relationsmarknadsföring; Gummesson; Grönroos.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER

  5. 5. Tipping or Stiffing? En kvalitativ studie om dricks i turistnäringen utifrån ett kundperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Månsson; Cassandra Darwiche; [2018]
    Nyckelord :Dricks; Turistnäringen; Social interaktion; Servicemötet; Sociala normer.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Tipping or Stiffing? - En kvalitativ studie om dricks i turistnäringen utifrån ett kundperspektiv. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2018. Institution: Institutionen för Service Management vid Lunds universitet, Campus Helsingborg. Författare: Cassandra Darwiche och Johanna Månsson. LÄS MER